طرز تهیه 5 نوشیدنی بدون شکر خانگی

بازدید: 1,021 بازدید
نوشیدنی بدون شکر خانگی
زمان مطالعه: 7 دقیقه

شیوه تهیه نوشیدنی بدون شکر خانگی چگونه است؟ اگر شما نیز جزو دسته‌ای از افراد هستید که به مصرف نوشیدنی‌های خنک و متنوع علاقه دارید، حتما به شما توصیه می‌کنیم که این مقاله را مطالعه فرمائید! در این مطلب، ما 5 نوع مختلف نوشیدنی بدون شکر خانگی را آموزش داده‌ایم که افراد ورزشکار، مبتلا به دیابت و یا اشخاصی که تحت رژیم‌های لاغری مختلف هستند، می‌توانند این نوشیدنی‌های سالم را در منزل تهیه کنند و به صورت مستمر یا روزانه، آن‌ها را سرو نمایند. به صورت کلی، نوشیدن مایعات برای سلامت بدن بسیار ضروری است؛ زیرا هیدراته نگه داشتن بدن، یکی از پایه‌های اصلی حفظ انرژی می‌باشد. البته، به خاطر داشته باشید که مصرف نوشیدنی‌های مضر، نه تنها به حفظ سلامتی شما کمک نمی‌کند، بلکه سبب می‌شود تا قند خون شما افزایش پیدا کند و به نوعی تهدید برای سلامتی شما محسوب می‌گردد.

دستور تهیه 5 نوشیدنی بدون شکر خانگی

در این بخش، اسامی 5 نوشیدنی را که قرار است دستور تهیه و رسپی آن‌ها را به شما آموزش دهیم، آورده‌ایم.

طرز تهیه 5 نوشیدنی بدون شکر خانگی

این نوشیدنی‌ها جزو محبوب‌ترین و پرطرفدارترین نوشیدنی‌های خنک و تابستانی هستند که شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را در منزل آماده کنید:

  1. اسموتی دانه چیا، نارگیل و اسفناج
  2. آبمیوه کارلا
  3. موهیتو رژیمی
  4. موهیتو توت فرنگی
  5. موهیتو و خیار

اسموتی دانه چیا، نارگیل و اسفناج

این نوشیدنی، یکی از سالم‌ترین و مقوی‌ترین نوشیدنی‌هایی است که شما می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید و یا حتی در برنامه رژیم غذایی خود آن را قرار دهید! اسموتی دانه چیا، نارگیل و اسفناج، برای افرادی که به بیماری دیابت و افزایش قند خون دچار هستند مفید خواهد بود؛ در حالی که، متقاضیان کاهش وزن و لاغری نیز می‌توانند از خواص آن بهره‌مند شوند. دانه چیا که یکی از ترکیبات این نوشیدنی محسوب می‌شود، آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی است که بیشتر به هدف کاهش وزن و لاغری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طرز تهیه 5 نوشیدنی بدون شکر خانگی

از طرف دیگر، اسفناج نیز منبعی غنی از آهن و پروتئین است که خواص آن بر هیچکس پوشیده نیست! همین موارد سبب می‌شوند تا این نوشیدنی خوش طعم، مفید و مقوی باشد. مواد اولیه مورد نیاز جهت تهیه این نوشیدنی در بخش زیر آورده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی سبز + جدول ارزش غذایی

مواد لازم برای تهیه اسموتی دانه چیا، نارگیل و اسفناج

  • دانه چیا 2 قاشق غذاخوری
  • پودر وانیل ½ قاشق غذاخوری
  • اسفناج خرد شده 1 پیمانه
  • شیر ¼ الی 1 پیمانه
  • یخ 4 تکه
  • تکه‌های میوه نارگیل به مقدار لازم

دستور تهیه این نوشیدنی بسیار راحت و ساده است! تنها کافی است تا یک مخلوط کن را حاضر کنید، مواد گفته شده را به مقادیر ذکر شده در مخلوط کن بریزید و سپس، به مدت 2 دقیقه تمامی مواد را هم بزنید! نهایتا، پس از انجام اینکار اسموتی شما حاضر است و می‌توانید آن را همراه با کلوچه و بیسکوییت یا هر نوع خوراکی و تنقلات بدون شکر دیگر، سرو نمائید!

آبمیوه کارلا

در بین تمامی نوشیدنی‌هایی که در این مقاله از وبسایت بارادلند مورد بررسی قرار می‌دهیم، ممکن است کمتر کسی نام این نوشیدنی را شنیده یا آن را امتحان کرده باشد! کارلا(Kerala)، نوعی خربزه و میوه هندی است که بعضا با عنوان خیار تلخ نیز شناخته می‌شود. میوه کارلا، برای افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند، بسیار مفید و مغذی است؛ زیرا، در این میوه مقدار زیادی انسولین وجود دارد که می‌تواند به تنظیم شدن سطح قند خون، کمک بسزایی کند. به ویژه، افرادی که از بیماری دیابت نوع 2 رنج می‌برند، می‌توانند این نوشیدنی بدون شکر خانگی را در برنامه تغذیه خود جای دهند و به صورت مستمر از آن استفاده نمایند!

بیشتر بدانید  طرز تهیه مربا توت فرنگی بدون شکر در خانه

طرز تهیه 5 نوشیدنی بدون شکر خانگی

طعم اصلی این نوشیدنی کمی تلخ است؛ اما شما می‌توانید با افزودن مقداری شیرین کننده استویا به آن، این تلخی را کاهش دهید. آبمیوه کارلا، سرشار از ویتامین‌های A و C است که می‌توانند به کاهش کلسترول موجود در خون شما کمک بسزایی کنند. در ادامه، مواد مورد نیاز برای تهیه این نوشیدنی بدون شکر خانگی، نام برده شده‌اند.

بیشتر بخوانید: خواص چای ماسالا برای لاغری آسان

مواد لازم برای نوشیدنی بدون شکر خانگی کارلا

  • آب 1 پیمانه
  • نمک به مقدار بسیار کم
  • آبلیموی تازه ½ قاشق غذاخوری
  • کارلا بدون دانه و خرد شده 1 پیمانه
  • شیرین کننده استویا به مقدار لازم

در ابتدا، میوه کارلا را خرد کنید و همراه با اندکی آب، آن را داخل مخلوط کن بریزید. به مدت 30 ثانیه تا 1 دقیقه، مخلوط کن را روشن کنید تا ترکیبات کاملا یکدست شوند. پس از اینکه مایع آبمیوه کاملا رقیق شد، می‌توانید نمک، باقی مانده آب و آبلیمو را به آن بیافزائید. سپس نوشیدنی را با یک قاشق کوچک بچشید و اگر تمایل داشتید، به مقدار دلخواه کمی استویا را به آن اضافه کنید و هم بزنید.

موهیتو رژیمی

به صورت کلی، روش‌ها و تکنیک‌های مختلفی برای تهیه نوشیدنی موهیتو وجود دارند. از مواد اولیه ضروری و اصلی این نوشیدنی، می‌توان به یخ، لیمو ترش و برگ‌های نعنا اشاره کرد. همچنین، در طرز تهیه موهیتو مقدار زیادی شکر استفاده می‌شود؛ اما، ما در این رسپی نوشیدنی بدون شکر خانگی، موهیتو را با استفاده از شیرین کننده استویا تهیه خواهیم کرد که چند صد برابر، طعمی شیرین‌تر از شکر دارد؛ اما، مقدار کالری آن صفر است و سبب افزایش قند خون یا اضافه وزن شما نمی‌شود. همچنین، شما می‌توانید در صورت تمایل، از عسل نیز برای شیرین کردن این نوشیدنی بدون شکر خانگی استفاده کنید. مواد لازم برای تهیه موهیتو خانگی در بخش زیر آورده شده‌اند.

مواد لازم تهیه نوشیدنی بدون شکر خانگی موهیتو

  • لیمو ترش تازه 2 عدد
  • یخ به مقدار لازم
  • آب گازدار 1 پیمانه
  • برگ نعناع به مقدار دلخواه
  • استویا 2 قاشق مرباخوری

در اولین مرحله، یک لیوان را که دارای ابعاد و اندازه دلخواه شما است، انتخاب کنید. سپس، آب گازدار را در آن بریزید. در ادامه، لیمو ترش تازه را برش دهید، هسته‌های آن را جدا کنید و سپس، لیمو ترش را آب بگیرید و آن را به آب گازدار اضافه کنید. اگر می‌خواهید ظاهر نوشیدنی طبیعی‌تر باشد، می‌توانید کمی از پالپ لیمو را نیز در آن بریزید. سپس، کمی برگ نعناع را همراه با کمی یخ و شیرین کننده استویا در داخل مخلوط کن بریزید. همچنین، شما می‌توانید آب گازدار را به این ترکیب اضافه کنید و سپس مخلوط کن را روشن نمائید تا نوشیدنی کاملا هم زده شود.

بیشتر بدانید  فواید و عوارض رژیم کتوژنیک چه هستند؟

لازم به ذکر است که؛ برگ‌های استفاده شده در این نوشیدنی بایستی بدون ساقه باشند. تا زمانی هم زدن ترکیب را ادامه دهید که قالب‌های یخ در نوشیدنی کاملا خرد شوند و به دانه‌های ریزتری تبدیل گردند. در ادامه، نوشیدنی را در لیوانی خالی کنید و یک برش نازک از لیمو را لبه لیوان قرار دهید تا ظاهر نوشیدنی زیباتر شود. انجام اینکار بیشتر جنبه تزئینی دارد. همچنین، شما می‌توانید تعدادی از برش‌های نازک لیمو را در کف لیوان یا در کناره دیواره‌های آن قرار دهید. همچنین، چندین برگ نعناع بیشتر نیز بر روی سطح نوشیدنی قرار دهید. هم‌اکنون، نوشیدنی بدون شکر خانگی شما آماده است و می‌توانید آن را سرو نمائید!

بیشتر بخوانید: ماچا چیست؟ 10 خاصیت مهم چای ماچا

موهیتو توت فرنگی

این نوشیدنی بدون شکر خانگی، بعضا با عنوان رد موهیتو یا Red mojito شناخته می‌شود. توت‌فرنگی، میوه‌ای بسیار خوشمزه و خوش طعم است که محبوبیت زیادی در نزد افراد دارد و همچنین، از خواص بسیاری برخوردار است. به عنوان مثال؛ توت‌فرنگی منبعی مغذی برای انواع آنتی‌اکسیدان‌ها محسوب می‌گردد.

طرز تهیه 5 نوشیدنی بدون شکر خانگی

معمولا، شما می‌توانید توت‌فرنگی را در تمامی فصول سال تهیه کنید؛ اما اگر علاقمند هستید تا از توت‌فرنگی تازه برای تهیه نوشیدنی خود استفاده کنید، فصل رشد و میوه‌دهی بوته توت‌فرنگی تابستان خواهد بود. شما می‌توانید از توت‌فرنگی در تهیه انواع دسرها و خوراکی‌ها استفاده نمائید. به صورت کلی، مواد مورد نیاز برای تهیه موهیتو توت فرنگی، در بخش زیر نام برده شده‌اند.

  • توت‌فرنگی 2 عدد
  • برگ نعناع به مقدار دلخواه
  • لیمو ترش تازه 1 عدد
  • یخ به مقدار لازم
  • آب گازدار 1 پیمانه یا قوطی
  • پودر شیرین کننده استویا ½ قاشق چای‌خوری

در اولین مرحله از تهیه این نوشیدنی بدون شکر خانگی، بایستی یک لیوان بزرگ را انتخاب کنید و ترکیب استویا، برگ نعناع و کمی لیمو را مخلوط کرده، له کنید و در لیوان بریزید. در مرحله دوم، بایستی توت‌فرنگی‌ها را کاملا برش بزنید و با یک قاشق آن‌ها را له کنید. در ادامه، توت‌فرنگی‌ها را به ترکیب قبلی بیافزائید. یخ‌ها را کاملا خرد کنید تا ریز شوند و سپس، آن‌ها را به لیوان اضافه نمائید. در نهایت، آب گازدار را به ترکیب بیافزائید و هم بزنید. هم‌اکنون، نوشیدنی بدون شکر خانگی شما آماده است و می‌توانید آن را سرو نمائید! این نوشیدنی سرد بدون شکر، یکی از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌هایی است که می‌توانید آن را تهیه کنید! بنابراین، توصیه ما به شما این است که حتما آن را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چای ماسالا با پودر آماده سریع و آسان

موهیتو و خیار

یکی دیگر از انواع نوشیدنی‌های موهیتو که می‌توانید آن را بدون استفاده از شکر در منزل تهیه نماید، موهیتو خیار است! همانند رسپی قبل، به جای استفاده نمودن از توت‌فرنگی، بایستی از خیار استفاده کنید تا بتوانید این نوشیدنی بدون شکر خانگی را تهیه نمائید. در ادامه، ما دقیق‌تر به شیوه تهیه این نوشیدنی خوشمزه، تابستانی و خنک خواهیم پرداخت.

بیشتر بدانید  طرز تهیه انواع سالاد رژیمی برای لاغری

مواد لازم برای تهیه موهیتو خیار

  • آب گازدار 1 پیمانه
  • لیمو ترش 1 عدد
  • خیار با پوست 1 عدد
  • برگ نعناع به مقدار دلخواه
  • شیرین کننده استویا ½ قاشق مرباخوری

در ابتدا، پودر شیرین کننده طبیعی استویا را همراه با لیمو ترش و کمی برگ نعناع، در ظرف مورد نظر خود ترکیب نمائید. در صورتی که پودر استویا در دسترس ندارید، می‌توانید به جای استفاده از آن، عسل را برای شیرین کردن موهیتو به نوشیدنی اضافه کنید. در ادامه، کمی خیار را به صورت باریک و نواری برش بزنید و آن را به ترکیب خود بیافزائید. شما می‌توانید در صورت تمایل، خیار را رنده کرده و سپس به نوشیدنی اضافه کنید.

هم‌اکنون، پس از انجام این مراحل، یخ را به مقدار لازم خرد کنید و در داخل لیوان بریزید. در آخر، آب گازدار را به مقدار دلخواه خود، به مواد نوشیدنی بیافزائید. اگر می‌خواهید نوشیدنی بدون شکر خانگی زیباتری داشته باشید، می‌توانید از چند برگ نعناع، تعدادی خیار حلقه شده و کمی لیمو ترش، برای انجام اینکار استفاده نمائید!

اگر به یادگیری و تهیه رسپی‌های رژیمی و یا بدون شکر علاقمند هستید، می‌توانید به دیگر مقالات وبسایت بارادلند مراجعه کنید و آن‌ها را مطالعه نمائید! ما در وبسایت بارادلند، انواع دستور تهیه‌های رژیمی، وگان و بدون قند و شکر را آموزش می‌دهیم که شما می‌توانید از آن‌ها برای تهیه خوراک‌ها یا نوشیدنی‌های تازه، استفاده کنید. همچنین، شما می‌توانید برای خرید محصولات رژیمی، خرید تغذیه ورزشی و یا خرید انواع دمنوش و قهوه، به صفحه فروشگاه اینترنتی بارادلند مراجعه نمائید.

جمع‌بندی مقاله طرز تهیه نوشیدنی بدون شکر خانگی

در این مطلب از وبسایت بارادلند، به بررسی کلی در رابطه با طرز تهیه 5 نوشیدنی بدون شکر خانگی پرداخته شد. شما می‌توانید انواع این نوشیدنی‌ها را به راحتی در منزل تهیه کنید و سرو نمائید! مواد اولیه لازم و مورد نیاز تهیه این نوشیدنی‌ها و رسپی و دستورالعمل تهیه آنان را به صورت کامل و جامع برای شما شرح داده‌ایم تا شما حین تهیه نوشیدنی مورد نظر خود، با مشکلی رو به رو نشوید. نوشیدنی بدون شکر خانگی، برای افرادی مناسب است که از رژیم‌های لاغری و کاهش وزن پیروی می‌کنند. همچنین، افرادی که با مشکلات قند خون و دیابت دست و پنجه نرم می‌کنند، می‌توانند با افزودن نوشیدنی‌های معرفی شده در این مقاله به برنامه غذایی‌شان، به کاهش سطح قند خون خود کمک کنند. علاوه بر تمامی این موارد، افرادی که جزو هیچ یک از این دو دسته قرار نمی‌گیرند، می‌توانند برای افزایش سلامت بدن خود، نوشیدنی‌های مذکور را تهیه کنند.

دسته‌بندی فودبلاگ نوشیدنی و اسموتی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت