طرز تهیه 5 نوع نوشیدنی سرد با قهوه

بازدید: 1,014 بازدید
نوشیدنی سرد با قهوه
زمان مطالعه: 7 دقیقه

معمولا، نوشیدنی‌هایی که بر پایه قهوه تهیه می‌گردند، گرم سرو می‌شوند؛ اما شما می‌توانید با اضافه نمودن کمی سیروپ و یخ، آن‌ها را به نوشیدنی‌های خنک و مناسب فصول گرم تبدیل کنید! نوشیدن آیس کافی یا قهوه سرد در فصل‌های گرم از سال طرفداران بیشتری دارد؛ زیرا لذت نوشیدن آن‌ها دوچندان می‌شود. شما می‌توانید انواع نوشیدنی سرد با قهوه را با استفاده از اسپرسو و قهوه‌های دمی تهیه نمائید! از گذشته تاکنون، قهوه طرفداران و علاقمندان بسیار بیشتری را در سراسر جهان به خود جذب نموده است و هم‌اکنون، این نوشیدنی جایگاه بسیار ویژه‌ای در زندگی افراد پیدا کرده است. شما می‌توانید نوشیدنی‌های مورد علاقه خود را با بستنی، شیر، افزودنی‌ها و طعم دهنده‌ها به علاوه قهوه، تهیه کنید. از این رو، ما در این مقاله 5 نوع مختلف نوشیدنی سرد با قهوه را آموزش داده‌ایم که به راحتی می‌توان آن‎ها را در منزل حاضر کرد و سرو نمود. در ادامه این مطلب از وبسایت بارادلند، با ما همراه بمانید!

طرز تهیه 5 نوشیدنی سرد با قهوه

در بیشتر نوشیدنی‌های سردی که با قهوه تهیه می‌شوند، از مواد اولیه مشابهی استفاده می‌شود. قهوه اسپرسو، یکی از این موارد است که عمدتا پایه ثابت رسپی‌های آیس کافی به شمار می‌رود. شما می‌توانید نوشیدنی سرد با قهوه را با افزودن هر نوع طعم دهنده یا موادی که در اختیار دارید تهیه کنید؛ اما لازم است تا قهوه را از قبل به صورت آماده و دم شده، حاضر نموده باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین شیرین کننده رژیمی چیست؟

طرز تهیه نوشیدنی سرد با قهوه فراپه

ممکن است شما این نوشیدنی را در منو کافه‌های متعددی دیده باشید! ریشه و اصالت نوشیدنی سرد با قهوه فراپه، به کشور یونان بازمی‌گردد. شما می‌توانید فراپه را با استفاده از آب و شیر تهیه کنید. البته، به صورت سنتی، ترکیب بکار برده شده در فراپه “آب” است. شما این امکان را در اختیار دارید تا در صورت تمایل از شیر نیز استفاده کنید؛ اما این روش تهیه، کمتر رواج دارد. شما می‌توانید فراپه را در عرض 5 دقیقه تهیه کنید، تنها کافی است تا مواد اولیه مورد نیاز زیر را در دسترس داشته باشید:

مواد لازم برای تهیه فراپه

  • شیکر دستی یا شیشه دردار برای شیک کردن نوشیدنی
  • پودر قهوه فوری 2 قاشق چای‌خوری
  • شکر 2 قاشق چای‌خوری
  • آب سرد 1 قاشق غذاخوری
  • شیر سرد یا آب سرد 1 پیمانه

مواد ذکر شده به مقادیر لازم، برای سرو و پذیرایی 1 نفر مناسب خواهند بود. شما می‌توانید در صورت تمایل، همین مقادیر را 2 یا 3 برابر کنید تا بتوانید فراپه را برای تعداد افراد بیشتری سرو نمائید. در اولین مرحله، بایستی شکر را به اضافه پودر قهوه و 1 قاشق غذاخوری آب سرد، در شیکر بریزید. اگر شیکر در دسترس ندارید یا در منزل موجود ندارید، می‌توانید از یک شیشه دردار برای انجام اینکار استفاده نمائید. به خوبی این مواد را تکان دهید تا کاملا حل شوند.

نوشیدنی سرد با قهوه

پس از اینکه ترکیب مورد نظر به اندازه کافی حل شد و کف کرد، می‌توانید آن را در یک لیوان بریزید. عموما، 30 ثانیه الی 1 دقیقه برای شیک کردن ترکیبات کافی خواهد بود. پس از اینکه قهوه را در لیوان خالی کردید، بایستی بر روی آن یک پیمانه دیگر آب سرد بریزید و سپس سرو نمائید! همانطور که گفته شد، می‌توانید به جای استفاده از آب، از شیر استفاده نمائید؛ اما روش سنتی تهیه این نوشیدنی سرد با قهوه، با آب خواهد بود.

بیشتر بدانید  5 ایده و دستور غذا برای رژیم غذایی کتوژنیک

بیشتر بخوانید: خواص چای ماسالا برای لاغری آسان

نوشیدنی سرد با قهوه موکا کولا

احتمالا کمتر کسی امروزه این ترکیب را می‌شناسد یا آن را امتحان کرده است؛ اما ترکیب نوشابه گازدار با قهوه، یکی از خوشمزه‌ترین و انرژی‌زاترین نوشیدنی‌هایی است که شما می‌توانید آن را در منزل تهیه کنید! نوشابه دقیقا نوشیدنی سالم و مقوی نیست؛ اما مقاومت کردن در برابر ترکیبات خوشمزه و منحصر به فرد قهوه و نوشابه گازدار کولا اصلا آسان نیست.

نوشیدنی سرد با قهوه

البته، شما می‌توانید هر از گاهی این نوشیدنی را تهیه کنید و از آن لذت ببرید؛ اما به یاد داشته باشید که در مصرف آن زیاده‌روی نکنید! برخی از افراد نوشیدنی سرد با قهوه موکا کولا را به همراه خامه هوادهی شده و کمی هل تهیه می‌کنند. البته، شما می‌توانید در صورت تمایل اینکار را انجام ندهید. مواد مورد نیاز برای تهیه این نوشیدنی سرد با قهوه، به شرح زیر هستند:

  • پودر قهوه فوری 1 قاشق غذاخوری
  • نوشابه گازدار کولا 1 پیمانه
  • یخ به مقدار لازم
  • شیر 40 تا 50 میلی‌لیتر

همانند رسپی قبلی، مقادیر گفته شده برای تهیه نوشیدنی به اندازه 1 نفر کافی خواهند بود. همچنین، مدت زمان مورد نیاز جهت آماده نمودن و سرو کردن این نوشیدنی سرد با قهوه، 5 دقیقه خواهد بود. در ابتدا، یک لیوان بلند را بردارید و در آن کمی یخ بریزید. قهوه فوری یا اسپرسو را حاضر کنید و به آن اضافه کنید. سپس، نوشابه کولا را به قهوه بیافزائید و نهایتا شیر را نیز به آن اضافه نمائید! به آرامی ترکیب را هم بزنید؛ اما مواظب باشید که گاز نوشابه باعث نشود مایع سر برود. در آخر، قهوه موکا کولای شما آماده سرو است!

طرز تهیه آیس کافی با شیر

به صورت کلی، روش‌های مختلفی برای تهیه آیس کافی با شیر وجود دارد؛ اما شیوه و رسپی که ما در این بخش به شما آموزش داده‌ایم، یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین تکنیک‌هایی است که می‌توانید آن را اجرا کنید! این دستور تهیه، مخصوص افرادی است که علاقمند به سرو شیر با قهوه هستند و دوست ندارند ترکیبات عجیب یا نامتعارف را به آن اضافه کنند:

مواد لازم برای تهیه آیس کافی با شیر

  • قهوه دمی سرد 200 میلی‌لیتر
  • شیر 50 میلی‌لیتر
  • یخ به مقدار لازم
  • شیرین کننده به مقدار دلخواه

این مواد مورد نیاز به همراه مقادیر ذکر شده، جهت تهیه آیس کافی به اندازه 1 نفر مناسب خواهند بود. همچنین، مدت زمان مورد نیاز برای آماده‌سازی و سرو آن، کمتر از 10 دقیقه خواهد بود. در اولین مرحله، کمی آب در داخل ظرفی بریزید و اجازه دهید تا به جوش بیاید. سپس، کمی شکر یا هر نوع ماده شیرین کننده دیگر را در آن بریزید تا حل شود. پس از اینکه شکر کاملا حل شد، قهوه را به آن اضافه کنید.

نوشیدنی سرد با قهوه

حدودا 200 میلی‌لیتر از قهوه برای تهیه نوشیدنی سرد با قهوه مورد نظر، کافی خواهد بود! صبر کنید تا قهوه حرارت دیده خنک شود و سپس، آن را همراه با کمی یخ، در مخلوط کن یا میکسر بریزید. کمی این ترکیب را هم بزنید تا زمانی که بافتی یکدست و کف‌دار از آن حاصل شود. در نهایت، قهوه شما آماده است و می‌توانید برای سرو آن، از یک لیوان بلند استفاده کنید.

بیشتر بدانید  رژیم غذایی Brat چیست؟

بیشتر بخوانید: طرز تهیه چای ماسالا با پودر آماده سریع و آسان

قهوه با آیس کارامل و نمک

ممکن است اضافه کردن نمک به ترکیبات نوشیدنی سرد با قهوه، زیاد عادی و معمول نباشد؛ اما، افزودن نمک به نوشیدنی قهوه با آیس کارامل، باعث می‌شود تا طعم شیرین آن بیش از پیش تشدید شود. به علاوه، ترکیب نمک با کارامل در این نوشیدنی، باعث می‌شود تا ترکیبی دلچسب بوجود آید! مدت زمان مورد نیاز جهت تهیه این نوشیدنی، 25 دقیقه است. همچنین، با مقادیری که ما در بخش زیر جهت تهیه این نوشیدنی مشخص کرده‌ایم، شما می‌توانید آیس کارامل و نمک را برای 5 نفر سرو کنید:

مواد لازم برای تهیه قهوه با آیس کارامل و نمک

  • شکر 1 پیمانه
  • قهوه 5 تا 6 پیمانه
  • کره 3 قاشق غذاخوری
  • آب ¼ پیمانه
  • خامه ¾ پیمانه
  • نمک ½ قاشق چای‌خوری
  • عصاره وانیل ½ قاشق چای‌خوری

در اولین مرحله از طرز تهیه این نوشیدنی سرد با قهوه، باید شکر و آب را در یک تابه بریزید. در ادامه، ماهیتابه را بر روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید. ترکیب مورد نظر را کاملا هم بزنید تا شکر حل شود. پس از اینکه شکر شروع به جوش آمدن کرد، می‌توانید حرارت اجاق را کمتر کنید. صبور باشید و ترکیب را هم نزنید و اجازه دهید بین 7 تا 10 دقیقه، ترکیب مورد نظر بر روی گاز بماند تا رنگ آن تغییر کند و تیره شود. پس از اینکه رنگ ترکیب کهربایی شد، آن را بلافاصله قبل از اینکه بسوزد، از روی گاز بردارید! این ترکیب، در واقع نوعی کارامل دست ساز است که می‌توان به راحتی آن را در منزل تهیه کرد.

نوشیدنی سرد با قهوه

پس از اتمام مراحل قبلی، کارامل خانگی را با کمی خامه ترکیب کنید تا زمانی که کاملا یکدست شوند. در صورتی که خامه دمای بسیار پائینی دارد و کاملا سرد است و به خوبی در کارامل حل نمی‌شود، می‌توانید آن را بر روی حرارت بسیار کم گاز قرار دهید تا اندکی داغ شود. سپس، خامه را با کارامل ترکیب کنید و هم بزنید. در ادامه، کره، نمک و عصاره وانیل را به آن اضافه کنید و صبور باشید تا کارامل خنک شود و دمای آن به ثبات برسد. شایان ذکر است که؛ غلظت کارامل معمولا پس از خنک شدن، تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. اگر دقیقا مواد اولیه را بر اساس مقادیر گفته شده در ابتدا ترکیب کنید؛ نهایتا حدود 280 گرم کارامل دست ساز خانگی خواهید داشت.

شما می‌توانید این مقدار از کارامل را به مدت 3 هفته، در یخچال قرار دهید و نگهداری کنید. در مراحل بعدی، برای تهیه نوشیدنی سرد با قهوه آیس کارامل، لازم است تا در ابتدا کمی از کارامل را به علاوه کمی نمک، در یک پیمانه بریزید. پس از آن، 220 میلی‌لیتر قهوه دمی را به آن اضافه نمائید و هم بزنید تا زمانی که کارامل کاملا حل شود. حین انجام اینکار، یک لیوان دیگر را با یخ پر کنید. شما می‌توانید برای تزئین لیوان، کمی به دیواره‌های آن کارامل بزنید. سپس، قهوه را همراه با کارامل به آن اضافه کنید. بر روی نوشیدنی مورد نظر، شیر و خامه بیشتری بریزید و به اضافه کمی بیشتر نمک، آن را سرو کنید!

بیشتر بدانید  انواع رژیم های غذایی چه هستند؟

نوشیدنی سرد با قهوه آیس موکا

اگر به طعم شکلات علاقه دارید، این نوشیدنی برای شما کاملا مناسب است! طرز تهیه نوشیدنی سرد با قهوه آیس موکا، همانند رسپی‌های قبلی که به شما آموزش داده شدند، ساده و سریع خواهد بود و تنها 20 دقیقه زمان خواهد برد. همچنین، مقادیری که در این بخش برای تهیه آیس موکا تعیین کرده‌ایم، نهایتا برای سرو 4 نفر مناسب خواهند بود:

مواد لازم برای تهیه آیس موکا

  • قهوه آماده اسپرسو 2 پیمانه
  • شکر قهوه‌ای 3 قاشق غذاخوری
  • وانیل ¼ قاشق چای‌خوری
  • سس یا سیروپ شکلات 1 الی 2 قاشق غذاخوری
  • شیر 1 الی 2 پیمانه

نوشیدنی سرد با قهوه

جهت تهیه این نوشیدنی سرد با قهوه، شما ابتدا نیاز دارید تا شکر قهوه‌ای و وانیل را با یکدیگر ترکیب کنید. این ترکیب را به خوبی هم بزنید. سپس، سس شکلات و قهوه را نیز به آن اضافه کنید. اگر می‌خواهید ترکیب شما به خوبی هم بخورد و کاملا یکدست شود؛ می‌توانید از یک همزن کوچک مخصوص نوشیدنی استفاده کنید! در ادامه، برای مدتی کوتاه نوشیدنی را در یخچال یا فریزر بگذارید. سپس، زمانی که نوشیدنی به اندازه کافی خنک شد، آن را در لیوانی بریزید و کمی شیر به آن اضافه کنید. نهایتا، چند تکه یخ به مقدار دلخواه را به آن بیافزائید. هم‌اکنون، نوشیدنی سرد با قهوه آیس موکا، آماده سرو است و می‌توانید آن را نوش جان کنید!

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 5 نوشیدنی بدون شکر خانگی

اگر تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری را در زمینه انواع نوشیدنی سرد با قهوه بدست آورید و یا رسپی‌های بیشتری را برای تهیه نوشیدنی‌های خنک و تابستانی بیاموزید؛ می‌توانید به بخش فود بلاگ وبسایت بارادلند مراجعه کنید و دیگر مقالات را مطالعه فرمائید! همچنین، در این وبسایت، انواع محصولات دمنوش و قهوه، شیرین کننده، شیرین کننده استویا و شکلات تلخ به فروش می‌رسند که می‌توانید با یک ثبت سفارش ساده، آن‌ها را درب منزل تحویل بگیرید!

جمع‌بندی مقاله نوشیدنی سرد با قهوه

ما در این مقاله، به بررسی کلی در رابطه با شیوه تهیه چندین نوشیدنی سرد با قهوه پرداختیم. شما می‌توانید تمامی این نوشیدنی‌ها را به راحتی و در کمتر از 1 ساعت، در منزل تهیه کنید! تنها کافی است تا مواد لازم برای تهیه آن‌ها را در دسترس داشته باشید. نوشیدنی سرد با قهوه، برای سرو در فصول گرم از سال مناسب است و در هوای گرم طرفداران بیشتری دارد؛ اما به صورت کلی، نوشیدنی‌هایی که ما در این مقاله به شما معرفی کردیم، همواره در بین مردم علاقمندان خاص خود را داشته‌اند. برخی از آن‌ها بسیار ساده و سنتی تهیه می‌شوند؛ اما، این در حالی است که در روش تهیه برخی از این نوشیدنی های سرد با قهوه، از مواد اولیه نامتعارف و غیرمعمولی همانند نوشابه گازدار، استفاده می‌شود. شما بنا به سلیقه خودتان، می‌توانید هر یک از این نوشیدنی‌ها را برای تهیه در منزل انتخاب کنید!

بیشتر بخوانید: بهترین نوشیدنی برای لاغری چیست؟

دسته‌بندی فودبلاگ نوشیدنی و اسموتی
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت