10 راه تشخیص مکمل بدنسازی اورجینال و تقلبی

بازدید: 3,537 بازدید
تشخیص مکمل بدنسازی اورجینال و تقلبی
زمان مطالعه: 8 دقیقه

 

یکی از دغدغه این روزهای ورزشکاران تشخیص مکمل بدنسازی اورجینال و تقلبی هست که استفاده از مکمل های فیک می تونه ضربه بسیار زیادی به بدن بزنه . تو این مقاله چندین راه برای تشخیص مکمل بدنسازی اورجینال و تقلبی آوردیم که میتونید مطالعه کنید .

راحت ترین راه تشخیص مکمل اصلی از فیک برند اپلاید نوتریشن :

عکس محصول رو برای شرکت بفرستید. هم از طریق ایمیل میشه هم از طریق اینستاگرام.خیلی زودتر از اون چیزی که فکر کنید جواب میدند.عکس از زاویه های مختلف محصول لات نامبر و تاریخ و اسکوپ محصول  بفرستید و منتظر جواب باشید.دیگه هیچ مرجعی بالاتر از خود کارخانه تولید کننیده مکمل ورزشی نمیتونه راهنمایتون کنه.

متاسفانه یک سری از مربی ها هستند اگه مکمل از خود مارکت آمریکا خرید کنید ببرید نشون بدید چون از خودشون خرید نکردید میگن فیک هستش.
مهم نیست اصلا این مقاله رو بخونید از مربیتون وارد تر میشید.

.قبل توضیح تفاوت مکمل فیک و اصل علت گیر افتادن در تور فیک فروش رو بررسی کنیم.
مهمترین دلیل اینکه شما فریب میخورید طمع هستش.
تفاوت فاحش قیمت مکمل ممکن شمارو فریب نده ولی 200 هزار تومن تفاوت ممکنه شمارو وسوسه کنه.

مس گینر اپلاید ناتریشن انگلیس میتونید با ضمانت 100 % لاین اصلی انگلیس ( یعنی لاین آسیایی یا لهستان نیست ) ضمانت 100% کیفیت پودر رو از محصولات زیر انتخاب کنید

خرید مس گینر اورجینال اپلاید ناتریشن

انواع فیک فروش:

یه مدل مکمل فروش داریم که کلا اعتقادی به جنس اورجینال ندارند و تکلیفشون مشخصه خیلی سریع دستشون رو میشه و عمر کوتاهی تو این بیزینس دارند.
یه مدل دیگه از این افراد سودجو یکم باهوش تر عمل میکنند و جنس فیک و اورجینال رو با هم ترکیب میکنند.
به این صورت که به شما 4 قلم جنس اورحینال با سود خیلی کم میدند و لی یکیشو فیک میدند و ده تای سود اورجینال رو جبران میکنند .
یه مدل دیگه هم که جدیدا مد شده مکمل فیک رو به اسم مکمل چینی به مشتری میدند و ژس آدم صادق رو میگیرند.گینر فیک رو به اسم گینر چینی میدند و میگند این همون کیفیت رو داره فقط چین زده خودمم دارم استفاده میکنم.
در صورتی که چیزی به اسم مکمل چینی نداریم تو بهترین حالت کیسه ی مکمل از چین وارد میشه و پودر توشو همینجا پر میکنند .اون گینر رو بدید آزمایشگاه نتایج آزماشگاه نشون میده که چه آشغالی دست ورزشکار میدند.

در ادامه تشخیص مکمل بدنسازی اورجینال و تقلبی با اپلیکیشن ها و برنامه های شرکت سازنده رو بهتون توضیح میدیم .

استعلام اصالت مکمل اورجینال با اپلیکشین:

راه راحتری که برای خرید مکمل اورجینال دارید اینه که سراغ مکمل هایی برید که اپلیکیشن دارند.
برند ماسل تک
محصولات ماسلتک روی درب قوطیشون ورفای کد دارند که از طریق اپلیکیشن فقط باید چک بشند.
متاسفانه افراد سودجو لیبلی شبیه این ورفای کد طراحی کردند و به مشتری اطلاعات غلط میدند که با دوربین گوشی باید کیو آر سی کد رو چکنید و کیو آر سی کدی طراحی کردند که وارد صفحه محصول میشه.
در صورتی که اینطور نیست و اپلیکیشن وریفای محصولات ماسل تک داخل صفحه اصلی سایت ماسلتک قرار داده شده.

برند رونی کلمن

اپلیکیشن یه بادی که از تیکه کلام معروف رونی کلمن گرفته شده برای چک کردن اصالت محصول این شرکت هستش.

محصولات برند ناترکس

برند ناترکس تولید کننده معروفترین و پرطرفدارترین لیپو سیکس های جهان هستش که روی هر کدام از چربی سوزهاش کد منحصر به فردی داره که از طریق سایت خودناترکس میتونید چک کنید.

برای ورود به سایت اصالت ناترکس سنجی کلیک کنید

برند گت

برند گت جدیدا روی روی محصولاتش به جای کیو آر سی کد شکلی شبیه اثر انگشت گذاشته و ادعا کرده که هر کدوم دقیقا مثل اثر انگشت متمایز هستش.
فقط حواستون باشه این کد یکبار مصرف هستش و بعد از چند بار بررسی به شما اخطار میده که این محصول قبلا چک شده.

محصولات برند مای پروتئین

اپلیکیشن مای پروتیین یه بخشی داره به اسم in app support
که میتونید عکس تاریخ و لات نامبر رو داخل اپ آپلود کرده و سپس به سایت اصلی شرکت مای پروتئین رفته و اونجا از طریق پشتیبانی لاو چت یا مسیج استعلام اصالت رو بگیرید.

برند الیمپ

برند الیمپ که یکی از کاملترین و پرطرفدارترین برندهای مکملی هستش و از طریق اپلیکشن اون شرکت میتونید اصالت محصول رو کنترل کنید.
اول از همه کیو آر سی کد رو که روی محصول هستش رو اسکن کنید به شما لینک اپلیکیشن رو برای دانلود میده و وقتی اپلیکشن رو باز میکنید به صورت تصویری راهنماییتون میکنه.

تشخیص مکمل بدنسازی اورجینال و تقلبی با کارتن مادر:

یکی دیگه از راه های تشخیص مکمل بدنسازی اورجینال و تقلبی کارتن مادر یعنی کارتنی که مکمل به صورت تعداد در اون قرار داده میشه و کیفیت کارتن جوری هستش که با کارتون هایی که داخل ایران تولید میشند فرق داره البته این موضوع زیاد به کار مصرف کننده نمیاد و برای باشگاه داری که به صورت عمده خرید میکنند هستش.

تشخیص مکمل بدنسازی اورجینال و تقلبی از کف قوطی:

کف قوطی مکمل اورجینال دارای یک شماره قالب هستش که کار رو برای فیک فروشا سخت کرده.افرادی که مکمل فیک تولید میکنند به علت هزینه ی بالای قالب یک قالب طراحی میکنند ولی شرکت تولید کننده گاهی اوقات بیشتر از 30 تا قالب برای تولید دارند.در عکس زیر کف قوطی گلوتامین ناترکس رو میبینیم که عدد متفاوت 6 و 31 روی آن خورده است.این یعنی مکمل اورجینال هستش چون دوستانی که نو کار پلاستیک هستند مسدونند هزینه ی تولید 31 قالب مختلف چقدر میشه و تولید کننده ی حومه ی شهر هیچوقت همچین هزینه ای نمیکنه.

تشخیص مکمل فیک و اصلی از روی فونت:

فونت محصول اصلی ریزتر و شفاف تر از مکمل فیک هستش.

تشخیص مکمل بدنسازی اورجینال و تقلبی از روی طعم :

یک سری طعم های خاص رو فقط شرکت تولید کننده میتونه تولید کنه و فناوری فیک روشها به توت فرنگی وانیل و نهایت شکلات میرسه ولی طعم هایی مثل وی ایزوله دایماتیز عروسکی رو فقط خود شرکت میتونه تولید کنه.

بیشتر بدانید  انواع ویتامین بدنسازی برای حجم دهی را بشناسید!

تشخیص مکمل بدنسازی اورجینال و تقلبی با ترازو :

بعضی وقت ها دوستانی که با بیل مکمل رو پر میکنند زیاد حوصله به خرج نمیدند و وزن محصول در حده نیم تا یک کیلو با چیزی که باید باشه اختلاف داره.

لیبل روی مکمل ها را به دقت بررسی کنید:

اگر اطلاعاتی که روی این برچسب را با اطلاعات شرکت سازنده وفق دهید همه چیز تابلو میشه. تقلبی زن ها به اندازه کافی محتاط نیستند و حتی در ذکر مواد تشکیل دهنده نیز احتیاط نمی کنند. اگر دقت کافی در این زمینه داشته باشید می توانید خودتان را از شر محصولات تقلبی در امان نگه دارید.

بسته بندی محصول را هم مدنظر داشته باشید:

بیشتر افرادی در زمینه تولید مکمل های تقلبی فعالیت می کنند زمان کافی برای در نظر گرفتن همه جزییات را ندارند. به همین خاطر است که معمولا از برچسب های ساخته شده با مواد بی کیفیت استفاده می کنند یا درپوش های مناسبی را برای محصولات شان انتخاب نمی کنند. اگر محصول اصلی را تا به حال از نزدیک دیده اید به راحتی می توانید چنین تفاوت هایی را تشخیص دهید.

درپوش محصول تان را هم مورد بررسی قرار دهید:

یکی دیگه از راه های تشخیص مکمل بدنسازی اورجینال و تقلبی همین درپوس ها هستند ، بیایید یک گام به سمت جلو برداریم و درپوش مکمل های ورزشی مان را مورد بررسی قرار دهیم. اولین و مهم ترین نکته ای که در این بخش باید مدنظر داشته باشید محل قرار گرفتن درپوش و شکل آن است. اگر بعد از باز کردن درب محصول متوجه شدید درپوش به شکل نامنظم روی لبه های آن قرار دارد یا پد مخصوص وجود ندارد بلافاصله با یک فرد متخصص مشورت کنید. در این شرایط احتمال تقلبی بودن جنس وجود دارد.

بیشتر بدانید  پروتئین وی (Whey) چیست؟

در مکمل هایی که توسط افراد سودجو تولید می شوند شکل ظاهری پدها هم می تواند عامل مهمی برای تشخیص جنس اصل از تقلبی باشد. اگر محصول را باز کردید و پد مخصوص را مشاهده کردید زیاد خوشحال نشوید. در این مرحله باید جنس پد را هم بررسی کنید. مدل های تقلبی موجود در بازار از پدهای مقوایی و ارزان استفاده می کنند. این در حالیست که شرکت های اصل معمولا از پدهای پنبه ای که ساختاری شبکه مانند دارند بهره می برند.

راه دیگه برای تشخیص مکمل بدنسازی اورجینال و تقلبی ، پوشش آلومینیومی که بر روی مکمل قرار می گیرد هم می تواند یکی دیگر از نکات تعیین کننده محصول اصل باشد. اگر تا به حال مکمل ورزشی خریداری کرده باشید بدون شک با ظاهر و شکل بسته بندی های آن اشنا هستید. معمولا بر روی درب این محصولات یک پوشش آلومینیومی قرار می گیرد تا از ورود رطوبت و هوا به داخل آن جلوگیری کند. اگر این پوشش به درستی سر جای خود نبود یا باز شده بود بهتر است با افراد متخصص مشورت کنید تا از اصل بودن جنس تان مطمئن شوید.

طعم و بوی مکمل را در نظر بگیرید:

این راه تشخیص مکمل بدنسازی اورجینال و تقلبی شاید نیاز به کمی تخصصی داشته باشد اما برای افرادی که چند سالی است در دنیای ورزش غرق شده اند و از مکمل های بدنسازی مختلف استفاده کرده اند بررسی طعم و بوی مکمل های اصل کار چندان سختی نخواهد بود. اگر تا به حال مکمل های اصل را از نزدیک دیده اید می توانید طعم و بوی آن را به درستی تشخیص دهید. پس این روش هم می تواند برایتان کارساز باشد. یادتان باشد بیشتر مکمل ها یا بدون بو هستند یا بوی خوبی که حاصل مواد تشکیل دهنده آن است می دهند. مکمل ها نباید بوی بدی از خود منتشر کنند.

حل شوندگی برخی از مکمل ها هم می تواند نشانه اصل یا تقلبی بودنشان باشد:

برخی از متخصصان بر این باورند که مکمل های اصل باید به خوبی در آب یا سایر مایعات حل شوند. اگر به تازگی مکمل ورزشی خریداری کرده اید که به راحتی در آب حل نمی شود بهتر است به اصل بودن آن شک کنید. البته باید این موضوع را مدنظر داشته باشید که چنین قانونی برای همه مکمل ها صدق نمی کند. پس این بخش را صرفا به عنوان یک نکته مهم در نظر بگیرید و بعد از تحقیق از آن برای تشخیص مکمل های اصل از فیک استفاده کنید.

تشخیص مکمل بدنسازی اورجینال و تقلبی از روی بارکد؛ این روش جواب می دهد؟

برخی ورزشکارا فکر میکنند که به کمک بارکدهایی که روی محصول درج می شود میشه جنس تقلبی را از اصل تشخیص داد. اگرچه این موضوع به نظر درست می رسه اما نکته های مختلفی هستش که باید به آن توجه کنیم. با پیشرفت فناوری، هر روز بر تعداد نرم افزارهایی که می توانند بارکدهای به ظاهر معتبر درست کنند زیادتر میشه. حالا دیگه به کمک یک نرم افزار رایگان می توانید بارکد دلخواه تان را بسازید و روی محصول تان بچسبونید. به نظر می رسه استفاده از این روش در حال حاضر پاسخگوی نیازهای ورزشکار نیست و نمیتومه اونارو را در مسیر تشخیص مکمل های اصل کمک کنه.

نحوه تشخیص آمینو اصل از تقلبی

با وجود مکمل های مختلفی که در بازار به فروش می رسند تشخیص آمینوهای اصل از تقلبی هم کار ساده ای نیست. کافیه سری به بازار و فروشگاه های مختلف بزنید تا در میان حجم انبوهی از محصولات متنوع سردرگم شید. به خاطر داشته باشید که راه ویژه و جادویی برای تشخیص مکمل های آمینوی اصل وجود نداره. تنها کاری که میتونید در این شرایط انجام دهید توجه به برچسب محصول، بسته بندی، لوگوی شرکت و سایر مواردی است که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم. البته یک روش دیگر هم وجود داره و آن هم این است که از فروشندگان معتبر محصول مدنظرتان را خریداری کنید.

بیشتر بدانید  کاربرد مکمل های بدنسازی و انواع آن ها

عوارض مکمل تقلبی

هر محصولی بسته به مواد تشکیل دهنده ای که در خود دارد میتونه مزایای متعددی برایتان به همراه داشته باشه. حالا این قضیه را برعکس کنید تا به عمق فاجعه پی ببرید. مکمل های تقلبی از مواد تشکیل دهنده بی کیفیت و گاه مضر تشکیل میشه و میتونه عوارض جبران ناپذیری براتون داشته باشه برخی از این مکمل ها مشکلات گوارشی ، سردرد ، سرگیجه یا حالت تهوع و استفراغ را در ورزشکاران به وجود میاره بعضی هایشان مشکلات حادتری را باعث میشه. به همین خاطره که انتخاب دقیق مکمل های بدنسازی میتونه شما را از شر این مشکلات رها کنه و بدن سالم تری برایتان به ارمغان بیاورد.پس حتما این مقاله تشخیص مکمل بدنسازی اورجینال و تقلبی به خوبی مطالعه کنید .

توصیه به ورزشکاران:

بیشترین تقلب مکمل روی گینر هستش و قویترین مکمل های فیک به صورت گینر های کیسه ای هستش
پیشنهاد میکنم گینر کیسه ای نخرید و به جاش دو تا قوطیشو بخرید شاید یکم گرونتر دربیاد ولی خیالتون راحته

امیدوارم با این مقوله تونسته باشیم تشخیص مکمل بدنسازی اورجینال و تقلبی برای شما راحت تر کرده باشیم .

مکمل اورجینال از کجا بخریم ؟

ما تو بارادلند افتخار همکاری با بیش از 50 مربی حرفه ای پرورش اندام و فیتنس و بیش از 100 کارشناس تغذیه حرفه ای در سراسر ایران رو داریم و تمامی مکمل ها با پیشنهاد مربیان و کارشناسان تغذیه تهیه و عرضه می شود.

با خیال راحت و ضمانت 100% اورجینال بودن و کیفیت پودر میتونید از بارادلند خرید کنید ، بهترین برندهای دنیا رو میتونید از بارادلند تهیه کنید

منبع مطلب : مسترفیت

دسته‌بندی ویتامین و مکمل ها
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت