آیا دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو موثر است؟

بازدید: 1,486 بازدید
دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو
زمان مطالعه: 9 دقیقه

یکی از سریع‌ترین و سالم‌ترین روش‌های لاغری شکم و پهلو، استفاده از دانه چیا است! دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو بسیار موثر است و علاوه بر اینکه تاثیرات بسزایی بر کاهش وزن شما دارد؛ به بهبود عملکرد دستگاه گوارش شما نیز کمک خواهد کرد. دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو از این بابت موثر است که؛ فیبر بدن را تامین می‌نماید و سبب می‌شود تا اشتهای شما در طول روز کمتر شود. زمانی که احساس گرسنگی و اشتهای کمتری داشته باشید، قادر خواهید بود تا مقدار کالری و کربوهیدرات کمتری در طول روز مصرف کنید! از این رو، بدن اقدام به سوزاندن چربی‌های ذخیره شده در قسمت‌های شکم و پهلو می‌کند تا انرژی خود را تامین نماید. روش‌های استفاده از دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو متعدد هستند؛ اما ما برخی از بهترین متدهای موجود را برای شما در این مقاله مورد بررسی قرار داده‌ایم تا بتوانید بهترین نتیجه را میسر کنید و هر چه سریع‌تر به تناسب اندام ایده‌آل خود برسید!

دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو

دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو

همانطور که در مقدمه خواندید، دانه چیا یکی از بهترین محصولات غذایی است که می‌تواند بر لاغر شدن شما به ویژه در نواحی شکم و پهلو تاثیرگذار باشد. دانه چیا، سرشار از فیبر است و به همین علت، مصرف آن سبب می‌شود تا شما طی روز احساس کم‌اشتهایی داشته باشید و از خوردن غذاهای پرکالری و مضر، پرهیز نمائید. به بیان دیگر، خوردن دانه چیا مانع از پرخوری شما می‌شود و همین مسئله، تا حد زیادی به کاهش وزنتان کمک خواهد کرد. می‌توان به صورت میانگین اظهار داشت که؛ هر دو قاشق غذاخوری از دانه چیا، حاوی 10 گرم فیبر می‌باشد. این مقدار می‌تواند حدود 35 درصد از فیبر مورد نیاز بدن شما را در روز تامین کند.

متخصصین تغذیه بر این باور هستند که؛ رژیم‌های غذایی غنی از فیبر ارتباطی مستقیم با کاهش وزن دارند! با وجود اینکه، آزمایشات و مطالعات درباره تاثیرات دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو همچنان ادامه دارد؛ اما ثابت شده است که استفاده مستمر از آن در برنامه غذایی روزانه می‌تواند به تسریع و تسهیل روند لاغری کمک بسزایی کند.

یکی از نکاتی که باید درباره مصرف دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو در نظر داشته باشید؛ این است که، کالری و چربی این ماده غذایی نسبتا بالا است! به صورت میانگین، تخمین زده شده است که در هر دو قاشق غذاخوری از دانه چیا، حدود 138 کالری و 9 گرم چربی وجود دارد؛ اما لزومی به نگرانی نیست! زیرا، استفاده از دانه چیا در حد تعادل می‌تواند بدون عوارض باشد. همچنین، بهتر است با مشاورین تغذیه یا پزشک خود در این باره مشورت کنید تا برنامه غذایی پیشنهادی خود را به شما ارائه دهند. توجه کنید که؛ خوردن دانه چیا خارج از حد اعتدال، می‌تواند باعث بیشتر شدن وزن شما شود! بنابراین، نه تنها به هدف تناسب اندام خود دست پیدا نمی‌کنید؛ بلکه حتی باعث افزایش وزنتان نیز خواهید شد.

روش‌های استفاده از دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو

دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو

همانطور که پیش‌تر به این نکته اشاره شد، دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو روش‌های استفاده مختلفی دارد! در این بخش، قرار است تا 5 روش را برای شما مورد بررسی قرار دهیم که بیش از باقی موارد بر کاهش وزن تاثیرگذار هستند. البته، به صورت کلی شما باید رژیم غذایی اصولی و دقیقی داشته باشید و کاملا از آن پیروی کنید تا بتوانید نتیجه مورد نظر خود را میسر نمائید.

دانه چیا با آب و لیمو

شما برای تهیه این ترکیب خوشمزه و موثر، به مواد زیر احتیاج خواهید داشت:

مواد لازم برای تهیه دانه چیا با لیمو

  • یک پیمانه آب
  • 2 قاشق غذاخوری دانه چیا
  • عسل
  • یک لیموی تازه یا آبلیمو
  • پودر دارچین

آیا قصد استفاده از دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو را دارید؟ پس حتما باید دستور تهیه آن را با آب و لیمو امتحان کنید! این روش، نه تنها کاملا موثر است، بلکه بسیار راحت و ساده نیز می‌باشد. در اولین مرحله، بایستی یک لیوان را پر از آب کنید و 2 قاشق غذاخوری از دانه چیا را به آن اضافه کنید. این ترکیب را به هم بزنید تا دانه‌ها کاملا مرطوب و خیس شوند. سپس، یک لیموترش را از وسط دو نیمه کرده و آن را آب بگیرید و سپس به ترکیب اضافه کنید.

بیشتر بدانید  رژیم ضد التهاب از صفر تا صد و فواید آن

بهتر است لیمو تازه باشد؛ اما اگر لیموی تازه در دسترس نداشتید، می‌توانید از آبلیمو نیز استفاده کنید. سپس، یک قاشق مرباخوری عسل را به مخلوط خود اضافه نمائید و کاملا آن را هم بزنید. اگر می‌خواهید تا ترکیبی موثرتر برای لاغری خود داشته باشید؛ می‌توانید کمی پودر دارچین را نیز به آن اضافه کنید. به اندازه یک پیمانه پودر دارچین کافی خواهد بود. پس از اتمام این مراحل، مخلوط را در کناری بگذارید و اجازه دهید تا ترکیب حالتی ژله‌ای مانند پیدا کند و سپس آن را نوش جان نمائید!

چای دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو

اگر به خوردن دمنوش و چای علاقمند هستید، می‌توانید از این دستورالعمل استفاده کنید و دانه چیا را در برنامه تغذیه رژیمی خود قرار دهید. در ابتدا، نوع دمنوش یا چای مورد علاقه خود را انتخاب نمائید و آن را دم کنید. سپس دمنوش را صاف کنید و اجازه دهید تا خنک شود. فراموش نکنید؛ تا زمانی که چای داغ است نباید دانه چیا را به آن اضافه کنید؛ زیرا، به خوبی حل نخواهد شد. سپس، دانه را به هر میزانی که تمایل دارید به چای اضافه کنید. در ادامه، شما می‌توانید این ترکیب را در داخل یخچال قرار دهید تا آماده سرو شود. برخی از افراد، برای خوش طعم‌تر شدن چای به آن لیمو، زنجبیل یا دارچین اضافه می‌کنند و ترکیبات اضافه آن کاملا سلیقه‌ای خواهد بود.

اسموتی دانه چیا و لاغری شکم و پهلو

اسموتی نوعی نوشیدنی است که با ترکیب میوه‌جات، سیروپ‌ها و مواد پروتئینی دیگر تهیه می‌گردد. به عنوان مثال؛ شما می‌توانید از انواع سبزیجات، آجیل‌ها، دانه‌های مغذی و ماست برای تهیه اسموتی استفاده کنید. البته، بهتر است در کنار ترکیبات غلیظی همچون موارد ذکر شده، کمی ماده‌های غذایی با بافت رقیق نیز اضافه شوند. به طور مثال؛ شما می‌توانید برای رقیق کردن اسموتی از شیر، آبمیوه، آب یا قهوه استفاده کنید. زمانی که تمام مواد مورد نیاز را در داخل مخلوط‌کن با یکدیگر ترکیب کنید، فرم نهایی اسموتی خامه‌ای و کمی غلیظ خواهد شد.

اسموتی‌ها، جزو پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها هستند که شما می‌توانید انواع رژیمی آن را نیز با استفاده از دانه چیا یا محصولات دیگر، تهیه کنید. معمولا اسموتی را می‌توان در وعده صبحانه، عصرانه و میان وعده سرو کرد. در صورتی که از بافت ژله‌ای مانند دانه چیا در چای یا دمنوش لذتی نمی‌برید، می‌توانید با استفاده از مواد لازم زیر، اسموتی دانه چیا برای لاغری شکم و پهلوی خود را تهیه کنید:

مواد لازم برای تهیه اسموتی دانه چیا

  1. برش‌هایی از میوه(توت فرنگی، شاه‌توت، موز،…)
  2. شیر
  3. یخ
  4. دانه چیا به مقدار لازم

در اولین مرحله، شما بایستی میوه‌های مورد علاقه خود را انتخاب کنید و آن‌ها را برش دهید. اگر می‌خواهید اسموتی شما کاملا رژیمی و برای لاغری مناسب باشد، بهتر است از میوه‌های کم کالری و کم کربوهیدرات استفاده کنید. برخی از بهترین انتخاب‌ها برای تهیه اسموتی، موز و توت فرنگی هستند که طعم بسیار خوشایندی را به نوشیدنی شما می‌دهند. 10 عدد توت فرنگی و 1 موز کامل را در داخل فریزر قرار دهید و پس از چند ساعت آن‌ها را خارج کنید. سپس، سه چهارم لیوان شیر به اضافه کمی یخ را در مخلوط کن بریزید و میوه‌ها را نیز اضافه کنید. این ترکیب را کاملا هم بزنید تا یکدست شود. سپس، دو قاشق غذاخوری دانه چیا به ترکیبات خود اضافه نمائید. در آخر، اسموتی شما آماده سرو و نوشیدن است!

تهیه بلغور جو دوسر برای لاغری شکم و پهلو

یکی دیگر از ترکیباتی که می‌توان با استفاده از دانه چیا تهیه نمود و برای لاغری شکم و پهلو نیز کاملا مناسب است؛ بلغور جو می‌باشد! شما می‌توانید این خوراکی را در وعده‌های صبحانه رژیمی خود میل نمائید. توجه کنید که برای آماده‌سازی آن، به مواد زیر احتیاج خواهید داشت:

مواد لازم برای تهیه بلغور جو دوسر و دانه چیا

  • نصف لیوان شیر
  • جو دو سرپرک به مقدار لازم
  • دارچین و نمک به مقدار لازم
  • 2 قاشق غذاخوری دانه چیا
  • یک قاشق مرباخوری عسل
  • گردو و میوه برای تزئینات

در ابتدا، نیمی از لیوان شیر را در یک ظرف بزرگ بریزید و آن را بر روی شعله گاز قرار دهید تا کاملا داغ شود. سپس، جو دوسرپرک را به شیر اضافه کنید تا کمی نرم شود. در ادامه، دارچین و نمک را به علاوه دانه چیا به مخلوط اضافه کنید و اجازه دهید تا برای مدتی روی گاز بماند و به جوش بیاید. اضافه کردن یا کمتر کردن شیر، بر عهده شما خواهد بود. اگر تمایل دارید تا رقیق بودن بلغور جو را بیشتر کنید، می‌توانید شیر بیشتری را به مخلوط اضافه کنید. در آخر، مقداری عسل را داخل ظرف بریزید، هم بزنید و پس از چند دقیقه زیر اجاق را خاموش کنید. هم‌اکنون، ترکیب شما آماده است و می‌توانید آن را نوش جان کنید! همچنین، شما می‌توانید برای تزئین بلغور جو با دانه چیا، از گردو، میوه، کره مغزها یا مغزیجات دیگر استفاده کنید.

بیشتر بدانید  نمونه برنامه رژیم کتوژنیک 7 روزه برای لاغری سریع

سس سالاد با دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو

در صورتی که در برنامه غذایی خود، مقدار زیادی سالاد مصرف می‌کنید؛ می‌توانید از این دستورالعمل برای تهیه سس سالاد دانه چیا استفاده نمائید! همانطور که می‌دانید، مصرف سالاد به صورت مستمر و حتی به عنوان وعده اصلی غذا، می‌تواند باعث شود تا شما سریعا به وزن ایده‌آل خود برسید. از طرف دیگر، تهیه سس سالاد با دانه چیا، باعث می‌شود تا خوراکی مقوی‌تر و رژیمی‌تری را داشته باشید که به شما برای لاغری شکم و پهلوهایتان کمک می‌کند. اگر می‌خواهید از رژیم خوراکی دانه چیا تاثیر مثبت و شگفت‌انگیزی را دریافت کنید؛ بهتر است، هر روزه از این ترکیبات استفاده نمائید و دانه چیا را در برنامه روزانه غذایی خود قرار دهید. برای تهیه این سس سالاد، به مواد زیر احتیاج خواهید داشت:

مواد لازم برای تهیه سس دانه چیا

  • آلبالو به مقدار لازم
  • آب پرتقال به مقدار لازم
  • آبلیمو به مقدار لازم
  • روغن زیتون
  • نمک
  • یک قاشق غذاخوری دانه چیا

در ابتدا، بایستی کمی آلبالوی له شده یا مربا بدون شکر، آب پرتقال و آبلیمو را با یکدیگر ترکیب کنید. اگر آلبالوی تازه در دسترس ندارید، می‌توانید از سس مایونز کم چرب و یا ماست نیز استفاده کنید. سپس، روغن زیتون را با نمک و یک قاشق دانه چیا به آن ترکیب اولیه اضافه کنید. حدودا 20 ثانیه کل ترکیب را هم بزنید تا کاملا یکدست شود. هم‌اکنون، شما می‌توانید از این ترکیب برای تزئین سالادهای خود استفاده کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید!

مزیت‌های دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو

مزیت‌های دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو

همانطور که تا این بخش از مقاله خواندید، دانه چیا می‌تواند در فرم‌های مختلفی مصرف شود و به کاهش وزن شما کمک کند. عملکرد دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو به این صورت است که؛ سبب افزایش حس سیری شما می‌شود و به علاوه، قند خونتان را کاهش می‌دهد. از دیگر مزایای دانه چیا، می‌توان به بهبود عملکرد هضم غذا و تحرکات روده اشاره کرد. شایان ذکر است که؛ دانه چیا منبعی غنی از امگا 3 می‌باشد و همین مسئله می‌تواند به افزایش متابولسیم بدن شما کمک بسیاری کند. موارد زیر، شامل مزیت‌ها و خواص مصرف دانه چیا، برای لاغری شکم و پهلو هستند که مطالعه آن‌ها باعث می‌شود تا شما آگاهانه‌تر از این محصول استفاده کنید!

کمک به کاهش اشتها در طول روز

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دانه چیا این است که؛ از فیبر بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. به همین علت، مصرف آن سبب می‌شود تا احساس سیری بیشتری داشته باشید و از خوردن میان وعده‌های پرکالری و پرچرب در طول روز، پرهیز کنید! نه تنها فیبر، بلکه امگا 3 نیز به افزایش احساس سیری کمک شایانی می‌کند. دانه چیا، قادر است تا مقدار زیادی آب و مواد مایع را به خود جذب کند. خوردن این ماده غذایی، باعث می‌شود تا در معده حالت ژلاتینی به خود بگیرد و حجم آن را پر کند.

دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو و هضم غذا

به دنبال مزیت قبلی، زمانی که شما وعده‌های غذایی کمتری را در طول روز مصرف می‌نمائید؛ هضم آن‌ها برای معده راحت‌تر خواهد بود و به معده شما از این لحاظ فشاری وارد نمی‌شود. این مزیتی است که، خوردن دانه چیا برای بدن شما فراهم خواهد آورد. فیبر موجود در دانه چیا، باعث می‌شود تا نفخ معده کاهش پیدا کند و فرآیند هضم غذا تسریع یابد.

بیشتر بدانید  رژیم فیبر چیست و چه فواید و مضراتی دارد؟

افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدن

چرا دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو موثر است؟ به این دلیل که، اسیدهای چرب امگا 3 موجود در این ماده غذایی، باعث می‌شود تا متابولیسم و سوخت و ساز بدن شما بالا برود! از این رو، چربی‌های بدن سریع‌تر و بیشتر سوزانده می‌شوند. لازم است توجه داشته باشید که؛ دانه‌های چیا همانند دانه‌های قهوه، سریعا این تغییرات را در بدن شما ایجاد نمی‌کنند و نیاز به گذر زمان بیشتری برای کاهش وزن خواهد بود.

کنترل قند خون و لاغری شکم و پهلو

دانه چیا نه تنها می‌تواند به کاهش وزن و سوزاندن چربی‌های شما در نواحی شکم و پهلو کمک کند؛ بلکه قادر خواهد بود تا قند خونتان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد! همانطور که گفته شد، دانه چیا منبعی غنی و سرشار از امگا 3 است. این ماده مغذی، می‌تواند در نهایت باعث کاهش کلسترول خون و تری گلیسرید شود که نتیجه آن، تنظیم شدن قند خون خواهد بود. بنابراین، می‌توان از تمامی موارد ذکر شده، این نتیجه را حاصل کرد که؛ مصرف دانه چیا می‌تواند به پیشگیری از ابتلا به دیابت و کنترل این بیماری، کمک شایانی کند!

این موارد، تنها خواص و مزایای دانه چیا نیستند؛ بلکه این دانه بسیار پرخاصیت بوده و می‌تواند عملکردهای مختلف را در بدن شما بهبود دهد. کاهش وزن و لاغری شکم و پهلو، تنها به سوزاندن چربی‌ها محدود نمی‌شود! به صورت کلی، بدن باید به تعادل برسد و از جریان خون تا بهبود سیستم گوارشی، می‌توانند در این مسئله دخیل باشند. دانه چیا، دارای ریزمغذی‌های زیادی است که همه آن‌ها، برای بدن شما مفید هستند. از این رو، دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو موثر است و می‌تواند سلامتی شما را نیز افزایش دهد. در بخش زیر، برخی دیگر از مواردی را که به عنوان خواص مهم دانه چیا محسوب می‌گردند، برای شما ذکر نموده‌ایم:

  • بهبود کیفیت پوست و مو
  • کاهش خطر ابتلا به دیابت
  • افزایش آبرسانی به پوست و بدن
  • سلامتی استخوان‌ها
  • افزایش کیفیت خواب
  • کاهش فشار خون

در صورتی که تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری را درباره دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو بدست آورید؛ بهتر است به دیگر مقالات وبسایت بارادلند مراجعه فرمائید و آن‌ها را مطالعه کنید! دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو بسیار موثر و مناسب است؛ اما با توجه به اینکه کالری بالایی دارد، استفاده زیاد از حد آن ممکن است نتیجه معکوس بر روند کاهش وزن شما داشته باشد. به بیان دیگر، خوردن بیش از اندازه دانه چیا، سبب افزایش وزن شما خواهد شد.

اگر به دنبال کاهش وزن سریع‌تر و تضمینی هستید، می‌توانید از محصولات رژیمی فروشگاه اینترنتی بارادلند استفاده نمائید که تماما اصل، معتبر و سالم هستند! فروشگاه اینترنتی بارادلند، به صورت تخصصی در حوزه فروش و مشاوره محصولات رژیمی و ورزشی فعالیت دارد و شما می‌توانید تقریبا تمامی محصولات مورد نیاز خود را در این فروشگاه آنلاین بیابید!

جمع‌بندی مقاله دانه چیا برای لاغری شکر و پهلو

در این مقاله از وبسایت بارادلند، به بررسی کلی در رابطه با ویژگی‌ها، فواید و خواص دانه چیا برای لاغری شکم و پهلو پرداخته شد. دانه چیا، دارای فیبر و امگا 3 بالایی است که می‌تواند به خوبی باعث شود تا اشتهای شما در طول روز، کنترل گردد. به علاوه، این خوراکی مفید و مقوی، می‌تواند فشار خون و قند خون شما را تنظیم نماید. از این رو، افرادی که به بیماری‌های دیابت نوع 1 و 2 دچار هستند، می‌توانند از دانه چیا برای کاهش وزن و حفظ سلامتی خود استفاده کنند. دانه چیا، می‌تواند به فرم‌ها و شکل‌های مختلف از جمله؛ چای، دمنوش، اسموتی و سس سالاد، استفاده شود. اگر دانه چیا را در برنامه غذایی خود قرار دهید و به صورت مستمر از آن استفاده کنید؛ قادر خواهید بود تا در مدت زمانی کوتاه، به وزن ایده‌آل مورد نظرتان برسید!

دسته‌بندی تناسب اندام رژیم و تغذیه
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت