مصرف گرانولا برای افزایش وزن و چاقی تضمینی

بازدید: 1,485 بازدید
زمان مطالعه: 7 دقیقه

گرانولا برای افزایش وزن و چاق شدن، به عنوان یکی از بهترین خوراکی‌ها محسوب می‌شود! افرادی که لاغر هستند و می‌خواهند وزن خود را در کمترین مدت زمان افزایش دهند و به اندام ایده‌آل‌شان برسند؛ می‌توانند گرانولا را به عنوان یک میان وعده پرکالری، مقوی و سالم نوش جان کنند! گرانولا، میان وعده‌ای بسیار مغذی می‌باشد که از جو دوسر، انوع مغزهای خوراکی، دانه چیا و تخم کتان تشکیل شده است. شما می‌توانید برای افزایش وزن و چاقی، این خوراکی خوشمزه را با میوه‌های مختلف، شیره‌های گیاهی پرکالری، عسل، کشمش، بستنی، ماست یا حتی شیر پرچرب سرو کنید. با اضافه کردن گرانولا به برنامه غذایی خود و استفاده از آن به صورت مستمر، بهترین نتیجه را جهت افزایش وزن و چاقی خود میسر خواهید کرد! در ادامه این مقاله از وبسایت بارادلند با ما همراه شوید تا خواص گرانولا برای افزایش وزن را با یکدیگر بررسی کنیم.

خواص گرانولا برای افزایش وزن و ماهیچه‌سازی

گرانولا برای افزایش وزن

گرانولا، به عنوان یکی از مناسب‌ترین، سالم‌ترین و موثرترین میان وعده‌ها برای افزایش وزن محسوب می‌شود؛ زیرا دارای کربوهیدرات‌های پیچیده است! اگر تمایل دارید تا با خوردن گرانولا به وزن ایده‌آل خود برسید، بهتر است تا زمان محقق شدن این خواسته، روزانه چندین میان وعده را به مصرف گرانولا اختصاص دهید. گرانولا برای افزایش وزن تنها زمانی می‌تواند موثر و مفید باشد که؛ مازاد بر 2000 کالری مورد نیاز افراد را به صورت روزانه تامین نماید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گرانولا این است که؛ غذایی بسیار سبک و سیر کننده خواهد بود! این خوراکی دارای مقدار زیادی فیبر، پروتئین، ریزمغذ و کالری است و می‌تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد.

در واقع، ویژگی مثبت گرانولا این است که؛ نیاز بدن شما به مواد مغذی مختلف را برطرف می‌کند و در عین حال، مانع از آن می‌شود تا مواد خوراکی بی ارزش را به عنوان میان وعده استفاده کنید. به این دلیل که یکی از مواد تشکیل دهنده گرانولا جو دوسر است، حاوی کربوهیدرات بسیار بالایی می‌باشد و برای افراد لاغری که قصد دارند تا افزایش وزن سریعی داشته باشند، بسیار پیشنهاد می‌شود!

عوارض گرانولا برای افزایش وزن

ممکن است برای برخی از شما این سوال بوجود بیاید که؛ آیا مصرف گرانولا برای افزایش وزن عوارض به خصوصی دارد؟ آیا باعث می‌شود تا چربی خون شما بالا برود؟ درست است که، گرانولا محصولی جدید است که به تازگی به بازار معرفی شده، اما؛ این مسئله به معنای آن نیست که تحقیقات لازم بر روی آن انجام نشده است! با وجود اینکه آزمایشات بر روی تاثیرات و عوارض گرانولا برای افزایش وزن همچنان ادامه دارد؛ اما تاکنون نتایج این مطالعات و بررسی‌ها کاملا مثبت بوده است و گرانولا همواره ماده‌ای سالم و بدون خطر محسوب می‌شود.

شما حتی با آگاهی داشتن نسبت به مواد تشکیل دهنده آن، متوجه خواهید شد که این میان وعده کاملا سالم و طبیعی است و در روند تولید آن از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی‌شود. برخی از مواد تشکیل دهنده گرانولا برای افزایش وزن به شرح زیر هستند:

  • جو دوسر
  • دانه کتان
  • دانه چیا
  • انواع مغزها(بادام، پسته،…)
  • گندم

همانطور که در این لیست مشخص است؛ تمامی مواد به کار رفته در تهیه گرانولا طبیعی و مقوی هستند! شما نه تنها قادر خواهید بود تا از این محصول برای افزایش وزن و چاق شدن تضمینی خود استفاده نمائید؛ بلکه حتی این امکان را در اختیار دارید تا بعد از انجام تمرینات ورزشی و جهت عضله‌سازی نیز از آن استفاده کنید! گرانولا، جزو بهترین منابع پروتئینی برای ورزشکاران محسوب می‌شود و بسیاری از افرادی که دائما تمرینات حرفه‌ای دارند، از این میان وعده برای افزایش انرژی خود استفاده می‌کنند.

بیشتر بدانید  اسنک با گوشت چرخ کرده خوشمزه در 5 مرحله

گرانولا برای افزایش وزن و مواد مغذی آن

گرانولا برای افزایش وزن

همانطور که گفته شد؛ گرانولا محصولی است که دارای کالری، فیبر، پروتئین و ریزمغذی‌های متعدد و بسیاری می‌باشد. همچنین، گاها شامل آهن، روی، مس، سلنیوم، منیزیم، ویتامین‌های E و B است. شما می‌توانید با مصرف گرانولا تا 3 میان وعده در روز، سریعا به وزن دلخواه خود برسید و سلامتتان را افزایش دهید! البته، لازم به ذکر است که؛ ترکیبات به کار برده شده در گرانولا در هر برند یا محصول متفاوت، ممکن است فرق داشته باشد. تنها کافی است تا روی بسته‌بندی را چک کنید یا از فروشنده بپرسید که مواد مغذی موجود در آن محصول شامل چه مواردی هستند.

ممکن است برای برخی از افراد سوال پیش بیاید که؛ مقدار کالری موجود در گرانولا دقیقا چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوئیم که، با توجه به تنوع محصولات گرانولا در بازار، این مقدار قابل اندازه‌گیری نیست و هر محصول ممکن است ترکیبات و میزان کالری منحصر به فرد خود را داشته باشد. با این وجود، در جدول زیر به صورت میانگین، آماری از مواد تشکیل دهنده گرانولا را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم تا بتوانید به صورت تقریبی متوجه شوید در هر محصول ممکن است چقدر کالری، کربوهیدرات یا مواد مغذی دیگر وجود داشته باشند. همچنین، توجه کنید که، مشخصات زیر برای 30 گرم از گرانولا در نظر گرفته شده‌اند:

نام مواد مغذی

مقدار به گرم

کالری

140

چربی

9

کربوهیدرات

14

سدیم

85 میلی گرم

فیبر

3

قند

4

پروتئین

3

مزایای مهم گرانولا برای افزایش وزن

همانطور که گفته شد، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گرانولا این است که؛ می‌تواند منبعی سرشار و غنی از انواع ویتامین‌ها برای بدن شما باشد! شاید بتوان گفت که این مشخصه مهم‌ترین مزیت گرانولا به حساب می‌آید. البته، علاوه بر برخوردار بودن از مواد مغذی متعدد، گرانولا برخی خواص دیگر را نیز دارا است که 10 مورد از آن‌ها را در این بخش نام برده‌ایم:

  1. کنترل چاقی یا لاغری بیش از حد و رسیدن به تناسب اندام
  2. کنترل فشار خون بالا بدون احتیاج به قرص‌ها یا داروهای شیمیایی
  3. جلوگیری از افزایش کلسترول خون
  4. کاهش قند خون و مفید بودن برای بیماران دیابتی(وجود منگنز بالا در گرانولا سبب ترشح انسولین بیشتر در بدن می‌شود.)
  5. دارای قابلیت تقویت سیستم ایمنی بدن(برخورداری از ویتامین C وآنتی‌اکسیدان)
  6. کمک به بهبود عملکرد سیستم گوارشی
  7. دارای فیبر بالا و کمک به هضم بهتر غذا
  8. بهبود بافت‌های عضلانی و تقویت ماهیچه‌های بدن
  9. بهبود و تقویت سیستم گردش خون
  10. تامین انرژی بدن

موارد ذکر شده برخی از مزیت‌های مصرف گرانولا برای افزایش وزن هستند؛ اما این میان وعده مقوی، خواص بسیار بیشتری نیز دارد. به عنوان مثال؛ به دلیل وجود ویتامین E، قادر است تا به تقویت ناخن، پوست و موهای شما کمک کند! همچنین، مصرف به اندازه گرانولا می‌تواند آهن مورد نیاز بدن شما را تامین نماید و در نهایت از کم‌خونی جلوگیری کند.

فراموش نکنید که؛ افزایش وزن نیز همانند کاهش وزن نیاز به گذر زمان و تمرکز دارد! در صورتی که شما انرژی دریافتی بدن خود را بالا ببرید، احتمال اینکه موفق شوید تا در مدت زمان کمتری وزنتان را افزایش دهید وجود خواهد داشت. به عنوان مثال؛ با رعایت برنامه غذایی مناسب و مصرف گرانولا به صورت مستمر، قادر خواهید بود تا یک کیلوگرم در هفته افزایش وزن داشته باشید! تنها کافی است تا غذاهایی را در وعده خود قرار دهید که دارای کالری متراکم هستند. به این معنا که؛ حجم کمتری دارند و از مقدار کالری بالاتری برخوردار می‌باشند. گرانولا نیز جزو همین دسته‌بندی مواد غذایی قرار می‌گیرد. این خوراکی‌ها زود معده‌تان را پر نمی‌کنند و باعث می‌شوند تا شما بتوانید مقدار کالری بیشتری را در طول روز مصرف کنید.

بیشتر بدانید  قهوه چگونه باعث لاغری می شود؟

چرا گرانولا برای افزایش وزن مفید است؟

گرانولا برای افزایش وزن

اگر قصد دارید تا وزن خود را از روشی سالم‌تر افزایش دهید؛ گرانولا یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما خواهد بود! گرانولا محصولی کاملا طبیعی است که مضرات دیگر خوراکی‌های پرکالری را ندارد و از این رو، عوارض منفی بر روی بدن شما نخواهد داشت. غذاهایی همانند فست‌فودها، شیرینی‌جات و خوراکی‌های سرخ کرده نیز می‌توانند باعث افزایش وزن شما شوند؛ اما بعضا از مواد تشکیل دهنده نامناسبی تهیه می‌شوند و نه تنها باعث افزایش چربی‌های بدن شما می‌گردند؛ بلکه شما را دچار مشکلات قلبی و قند خون متعددی می‌کنند! گرانولا این ویژگی‌های منفی را ندارد؛ زیرا، تماما از مواد مغذی مفید و سالم تشکیل شده است.

برخی از افراد گرانولا را به عنوان یک غذای رژیمی در نظر می‌گیرند که به کاهش وزن و لاغری کمک می‌کند؛ چرا که مصرف آن باعث می‌شود تا بدن به مدت طولانی احساس گرسنگی نکند. با این وجود، استفاده از آن به عنوان میان وعده‌ای مقوی و پرکالری در کنار وعده‌های غذایی دیگر، کمک می‌کند تا افزایش وزن شما سریع‌تر اتفاق بیافتد. از این رو، بهتر است آن را به عنوان وعده غذای اصلی خود استفاده نکنید! علاوه بر تمامی این موارد، دو عامل مهم وجود دارند که می‌توانند در اثرگذاری بیشتر گرانولا برای افزایش وزن نقشی پررنگ داشته باشند. میزان مصرف گرانولا و زمان مصرف آن، شامل این دو مورد مهم هستند.

میزان مصرف گرانولا برای افزایش وزن چقدر است؟

چاق کنندگی گرانولا، به میزان مصرف آن در طی یک روز بسیار بستگی دارد. همچنین، این عامل می‌تواند با در نظرگیری سن، جنسیت و درصد فعالیت هر فرد در روز متغیر باشد. اگر لاغر اندام هستید و می‌خواهید وزن خود را افزایش دهید؛ بهتر است مقدار متوسط تا زیادی از این محصول را استفاده نمائید. از طرف دیگر، در صورتی که ورزشکار هستید و می‌خواهید ماهیچه‌های خود را تقویت کنید یا عضله‌سازی داشته باشید، بهتر است حتی این مقدار را بیشتر نمائید! به صورت کلی، اشخاصی که دارای فعالیت فیزیکی بیشتری هستند، باید به مقدار بالاتری از گرانولا استفاده کنند، چون کالری بیشتری را می‌سوزانند و این مقدار سوزانده شده بایستی جایگزین شود.

زمان مصرف گرانولا برای افزایش وزن

با توجه به مقدار نیاز افراد به کالری در طی روز، زمان مصرف نیز برای هر شخص متفاوت خواهد بود. اگر شخصی اضافه وزن داشته باشد و بخواهد با خوردن گرانولا به تناسب اندام برسد، بهتر است این محصول را به عنوان وعده غذای اصلی خود صرف کند. از طرف دیگر، اگر لاغر هستید و می‌خواهید وزن خود را افزایش دهید؛ بهتر است از گرانولا به عنوان میان وعده و علاوه بر وعده‌های اصلی خود استفاده کنید! بهترین زمان برای مصرف گرانولا، قبل از انجام تمرینات ورزشی است! زیرا، در این زمان شما انرژی بیشتری را برای بدن خود تامین کرده‌اید و می‌توانید کالری‌ها را در جهت افزایش میزان ماهیچه‌های خود بسوزانید. در این صورت، افزایش وزن توام با خوش فرمی بدن و تندرستی بیشتر برای شما اتفاق خواهد افتاد.

بیشتر بدانید  کره کنجد چیست و خواص آن چه هستند؟(کرم کنجد)

یکی از نکات بسیار مهمی که باعث می‌‍شود تا مصرف گرانولا برای افزایش وزن تاثیر بیشتری داشته باشد؛ این است که آن را با مخلفات پرکالری دیگری صرف نمائید! به عنوان مثال؛ شما می‌توانید میلک شیک‌های مقوی یا اسموتی تهیه کنید و همراه با گرانولا به عنوان میان وعده میل نمائید. همچنین، شما می‌توانید آن را با ماست، حلوا ارده، میوه، سس، شیره و دیپ‌های خانگی پرکالری ترکیب کرده و سپس نوش جان کنید!

تاثیر گرانولا برای افزایش وزن در دوران بارداری

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که در ذهن مخاطبان ایجاد می‌شود؛ این است که، آیا خوردن گرانولا برای افزایش وزن در دوران بارداری مضر است؟ گرانولا، ماده غذایی است که به صورت کلی از ارزش بالایی برخوردار است. به همین خاطر، شما با هر شرایط و در هر وضعیتی آن را مصرف کنید، به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک خواهد کرد. همانطور که گفته شد گرانولا دارای انواع ویتامین‌های مختلف است و دارای مواد معدنی بسیاری است، از پروتئین بالا برخوردار است و فیبر بدن شما را نیز تامین می‌کند.

به همین خاطر، بانوان می‌توانند در دوران بارداری خود گرانولا را به عنوان یک خوراکی تقویتی استفاده کنند و از فواید آن برای تناسب اندام خود نیز بهره‌مند شوند. همچنین، شایان ذکر است که؛ گرانولا دارای فولات و اسید فولیک است که به شما کمک می‌کند تا دوران بارداری سالم‌تری نیز داشته باشید و از مشکلات عمده‌ای همانند زایمان زودرس جلوگیری می‌نماید. در نتیجه، شما می‌توانید برای داشتن دوران بارداری بدون مشکل، گرانولا را به عنوان وعده صبحانه خود میل کنید.

در نهایت، شما قادر خواهید بود تا انواع محصولات چاق کننده و سالم را همانند؛ انواع کره مغزها از فروشگاه معتبر اینترنتی بارادلند تهیه فرمائید! همچنین، در این فروشگاه آنلاین، انواع محصولات پروتئین بار مقوی، معتبر و سالم نیز به فروش می‌رسند که شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آن‌ها، به صفحه مربوطه هر یک از محصولات مراجعه کنید.

جمع‌بندی مقاله گرانولا برای افزایش وزن

در این مطلب از وبسایت بارادلند، به بررسی جامعی در رابطه با محصول گرانولا و تاثیرات آن بر چاقی و افزایش وزن پرداختیم. گرانولا برای افزایش وزن بسیار موثر است و نه تنها از مواد مغذی و مقوی بسیاری تشکیل شده؛ بلکه هیچگونه ضرر و عوارضی نیز نخواهد داشت و شما می‌توانید به راحتی بین 2 تا 3 وعده از میان وعده‌های خود را به صرف آن اختصاص دهید. برای تاثیر بیشتر گرانولا، بهتر است تا آن را با مخلفات پرکالری و سالم دیگر استفاده نمائید. میوه، شیر و حلوا ارده، برخی از مواد مقوی هستند که می‌توانند در کنار گرانولا به عنوان یک میان وعده خوشمزه و چاق کننده سرو شوند!

دسته‌بندی تناسب اندام فودبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت