بهترین صبحانه رژیمی برای کاهش وزن سریع چیست؟

بازدید: 1,499 بازدید
بهترین صبحانه رژیمی
زمان مطالعه: 8 دقیقه

بهترین صبحانه رژیمی برای کاهش وزن چیست؟ آیا می‌توان برای سریع‌تر لاغر شدن وعده صبحانه را حذف کرد؟ مصرف چه مواد خوراکی به عنوان صبحانه به لاغر شدن سریع‌تر شما کمک می‌کند؟ صبحانه، مهم‌ترین وعده غذایی در روز است که در آن حتما باید مواد مغذی و سالمی گنجانده شوند؛ در غیر این صورت متابولیسم بدن شما در طول روز دچار مشکل خواهد شد! خوردن صبحانه به تامین انرژی و افزایش هوشیاری شما کمک خواهد کرد؛ از این رو، صحیح نیست تا برای کاهش وزن این وعده غذایی را از برنامه خود حذف کنید. اگرچه، شما قادر خواهید بود تا از بهترین صبحانه رژیمی برای کاهش وزن استفاده کنید که دارای کالری پایینی می‌باشد. به صورت کلی، برخی از مواد غذایی هستند که می‌توانند معده شما را پر کنند و به کاهش احساس گرسنگی شما کمک کنند تا شما مجبور باشید مقدار کربوهیدرات و کالری کمتری را مصرف کنید. این مواد غذایی در صورتی که در وعده صبحانه صرف شوند، می‌توانند به عنوان یک صبحانه رژیمی محسوب گردند. در این مقاله از وبسایت بارادلند، ما شما را با تعدادی از این صبحانه‎‌های رژیمی آشنا خواهیم کرد تا بتوانید به کمک آن‌ها سریع‌تر به وزن ایده‌آل خود برسید!

اهمیت وعده صبحانه و ضرورت آن

بهترین صبحانه رژیمی

بدون شک، صبحانه جزو مهم‌ترین وعده‌های غذایی شما در طول روز به حساب می‌آید؛ زیرا شما پس از مدتی طولانی خواب و استراحت، منبع تامین انرژی کافی در بدن خود ندارید و در صورت صبحانه نخوردن، انرژی و توانایی لازم را برای انجام امور روزانه خود نخواهید داشت! از طرف دیگر، خوردن صبحانه می‌تواند سوخت و ساز یا متابولیسم بدن را تنظیم کند. به دلایل ذکر شده، حذف وعده صبحانه نظم رژیم شما را به هم خواهد ریخت و به هیچ عنوان تصمیم مناسبی نخواهد بود!

متخصصین تغذیه همواره بر صرف وعده صبحانه تاکید دارند و حتی ذکر نموده‌اند؛ افرادی که به دنبال کاهش وزن و لاغر شدن هستند، باید حتما وعده صبحانه خود را در برنامه غذایی حفظ کنند تا سوخت و ساز بدن آن‌ها از نظم لازم برخوردار باشد. این امر به لاغرتر شدن سریع و همچنین قوی باقی ماندن شما کمک شایانی خواهد کرد. در نتیجه، اشخاصی که وعده صبحانه خود را به صورت مستمر و دائمی صرف می‌کنند، رژیم و عادات غذایی سالم‌تری دارند! این افراد به علت تامین انرژی کافی در ابتدای روز، در ساعات باقی مانده کمتر احساس گرسنگی خواهند کرد. نخوردن صبحانه، می‌تواند حتی تاثیر ماندگارتری در ایجاد عادات غذایی منفی داشته باشد.

در واقع، افرادی که وعده صبحانه خود را حذف می‌کنند، بیشتر عادت می‌کنند تا میان وعده‌های پرانرژی، پرکالری و مضرتری را صرف نمایند که این مسئله، برای اشخاص تحت رژیم‌های لاغری بسیار نامناسب خواهد بود. این میان وعده‌ها معمولا از فیبر، مواد معدنی و فیبر بسیار کمی برخوردار هستند و از طرف دیگر، دارای چربی و نمک بسیار بالایی خواهند بود که به سرعت هضم شده و به چربی‌های ذخیره شده شما اضافه خواهند کرد. علاوه بر موارد ذکر شده، حذف وعده صبحانه شما را بی انرژی و بی حوصله خواهد کرد. در صورتی که اصرار به حذف این وعده غذایی پراهمیت دارید؛ می‌توانید میان وعده‌های مغذی‌تری همانند میوه، ماست یا غلات دارای سبوس را مصرف کنید تا به رفع احساس گرسنگی شما کمک کنند.

بهترین صبحانه رژیمی برای کاهش وزن چیست؟

بهترین صبحانه رژیمی برای کاهش وزن

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشت، این است که؛ مواد خوراکی دارای کربوهیدرات و پروتئین بایستی در کنار یکدیگر مصرف شوند. کربوهیدرات‌ها انرژی بدن شما را تامین می‌کنند؛ اما مصرف مقدار بالایی از آن‌ها باعث افزایش وزن شما خواهد شد. از این رو، باید به یاد داشته باشید که مصرف کربوهیدرات را به صورت کنترل شده اجرا کنید. از طرف دیگر، خوردن پروتئین به افزایش قدرت شما کمک می‌کند. بنابراین، فراموش نکنید تا از شیر، پنیر، ماست، آجیل یا حبوبات در وعده صبحانه خود استفاده کنید. علاوه بر این موارد، شما می‌توانید انواع صبحانه رژیمی آماده همانند غلات را مصرف کنید که میزان کربوهیدرات و پروتئین آن‌ها معمولا بر روی بسته‌بندی‌هایشان ذکر شده است.

بیشتر بدانید  طرز تهیه دانه چیا برای لاغری در کمترین زمان

اگر تمایل دارید تا از رژیم کتوژنیک پیروی کنید؛ می‌توانید مقدار بیشتری از کربوهیدرات مصرفی خود را کاهش دهید و به جای آن، چربی‌های سالم و بدون ضرر را به برنامه غذایی صبحانه خود اضافه کنید! بیکن، کره، روغن زیتون و زرده تخم مرغ، منابع غنی از چربی سالم هستند که می‌توانند به عنوان بهترین صبحانه رژیمی مصرف شوند. رژیم غذایی کتوژنیک نوعی رژیم لاغری است که می‌تواند شما را در سریع‌ترین زمان ممکن به وزن ایده‌آل برساند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این موضوع، به مقاله “رژیم کتوژنیک چیست و چه برنامه غذایی دارد؟” مراجعه کنید.

7 خوراکی مفید برای بهترین صبحانه رژیمی

در این قسمت از مقاله، 7 مورد از انواع بهترین صبحانه رژیمی را برای شما مورد بررسی قرار داده‌ایم که خوردن آن‌ها باعث می‌شود تا برای مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید! به یاد داشته باشید که انتخاب بهترین صبحانه رژیمی باید با در نظرگیری مواد مغذی و مقوی آن انجام شود. به عنوان مثال؛ تخم مرغ و اسموتی میوه، می‌توانند جزو انتخاب‌هایی برای بهترین صبحانه رژیمی شما باشند! در ادامه، انتخاب‌های بیشتری را با یکدیگر مورد بررسی قرار می‌دهیم:

تخم‌مرغ

این خوراکی منبع قوی پروتئین است و دارای انواع ویتامین و مواد معدنی از جمله؛ سلنیوم، می‌باشد. با توجه به پروتئین بالایی که در تخم‌مرغ وجود دارد؛ مصرف آن به عنوان صبحانه باعث می‌شود تا شما احساس سیری کنید و برای مدت طولانی، به ماده غذایی بیشتری احتیاج پیدا نکنید. همین امر، سبب می‌شود تا زمینه برای کاهش وزن شما فراهم گردد.

جوانه گندم

این خوراکی منبع مغذی از انواع مواد معدنی، ویتامین، منگنز، سلنیوم و تیامین است! همچنین، در هر 28 گرم جوانه گندم، حدود 4 گرم فیبر وجود دارد. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که مصرف فیبر بیشتر می‌تواند به کاهش وزن سریع‌تر شما کمک شایانی کند! در واقع، خوردن فیبر بالا باعث می‌شود تا معده شما برای مدت زمان بیشتر مشغول به هضم و جذب باشد و همین مسئله باعث می‌گردد تا احساس گرسنگی در شما کمتر بوجود بیاید.

موز

یکی از ویژگی‌های بسیار مثبت موز که باعث شده است تا به عنوان بهترین صبحانه رژیمی در نظر گرفته شود؛ این است که دارای فیبر بالا و کالری بسیار پایینی می‌باشد! علاوه بر این مورد، موز دارای قند طبیعی است و قطعا جایگزین بسیار مطلوبی برای غلات صبحانه دارای قند مصنوعی به شمار می‌رود و می‌تواند به خوبی نیاز شما را به شکر و انواع شیرینی تامین کند.

ماست

بافت خامه مانند و شیرین ماست، می‌تواند این خوراکی را به انتخابی ایده‌آل به عنوان بهترین صبحانه رژیمی تبدیل کند! به ویژه، ماست یونانی که می‌تواند گزینه‌ای بسیار مطلوب برای تامین پروتئین بدن شما باشد. بر اساس تحقیقات و آزمایشات صورت گرفته بر 20 نفر، دانشمندان به این نتیجه دست یافته‌اند که خوردن ماست به عنوان صبحانه یا میان وعده می‌تواند تا حد زیادی اشتهای شما را کاهش دهد و نیاز شما را به 100 کالری در روز کاهش دهد! همچنین، شما می‌توانید برای خوش طعم کردن و مقوی‌تر کردن ماست، آن را در مخلوط کن با میوه‌های مختلف ترکیب کنید و یک خوراکی منحصر به فرد و مقوی برای صبحانه داشته باشید!

بیشتر بدانید  طرز تهیه ادویه پلویی خانگی در 10 دقیقه

اسموتی میوه‌ای

نه تنها اسموتی‌ها می‌توانند به عنوان منابعی بسیار مقوی برای مواد مغذی مختلف محسوب گردند؛ بلکه می‌توانند به شکلی عالی در روند کاهش وزن شما موثر واقع شوند! با توجه به اینکه شما می‌توانید از مواد مختلف و میوه‌های متفاوت جهت تهیه اسموتی استفاده کنید، این امکان را در اختیار خواهید داشت تا با توجه به ذائقه و سلیقه خود، اسموتی‌های متنوعی را تهیه کنید.

انواع توت

یکی دیگر از گزینه‌های مناسب که می‌تواند به عنوان بهترین صبحانه رژیمی محسوب شود؛ انواع توت است! شما حتی می‌توانید از توت خشک برای کاهش وزن سریع استفاده کنید. توت فرنگی، بلوبری و توت وحشی نیز منابع مغذی هستند که دارای کالری بسیار پایینی می‌باشند. علاوه بر اینکه با خوردن توت ویتامین و مواد معدنی بسیاری را جذب می‌کنید، فیبر بسیار بالایی را نیز دریافت خواهید کرد که بر کاهش اشتهای شما در طول روز، بسیار موثر خواهد بود.

قهوه

تحقیقات نشان دهنده این است که؛ خوردن یک فنجان قهوه در ابتدای صبح می‌تواند به خوبی در لاغر شدن شما تاثیر داشته باشد. در واقع، قهوه با افزایش متابولیسم و سوخت و ساز در بدن، سبب می‌شود تا چربی‌ها با سرعت بالاتری از بین بروند. حتی می‌توان گفت که خوردن قهوه صبحگاهی، قادر است تا 13% متابولیسم شما را افزایش دهد!

3 نکته مهم درباره بهترین صبحانه رژیمی برای لاغری

بهترین صبحانه رژیمی برای لاغری

در این بخش، به سه نکته مهم اشاره شده است که شما با در نظرگیری آن‌ها می‌توانید یک صبحانه رژیمی مناسب داشته باشید:

  1. بسیاری از افراد گمان می‌کنند که نان به هیچ عنوان برای کاهش وزن مطلوب نیست؛ اما این طرز تفکر ناقص و اشتباه است! تناسب اندام، به این معنا نیست که شما باید نان و برنج را کاملا از برنامه غذایی خود حذف کنید؛ بلکه به این معنا است که، باید بدانید چه نوعی از نان را در چه ساعتی از روز و با چه ترکیبیاتی، میل نمائید. چندین نوع نان مختلف رژیمی وجود دارند که برخی از محبوب‌ترین آن‌ها شامل؛ نان جو دوسر، نان سبوس‌دار، نان گندم، نان چاودار و نان بدوتن گلوتن هستند.
  2. برای جذب بهتر کربوهیدرات‌های صبحانه، می‌توانید همراه با وعده غذایی خود کمی میوه نیز میل نمائید! البته، اگر قصد دارید تا به صورت تخصصی و حرفه‌ای به کاهش وزن جدی بپردازید؛ بهتر است پیش از انتخاب نوع میوه یا صبحانه، با پزشک و مشاور تغذیه خود مشورت کنید.
  3. خوردن صبحانه، باعث می‌شود تا قند خون شما کنترل گردد! تفاوتی ندارد که به بیماری قند و دیابت دچار هستید یا از این لحاظ کاملا در سلامتی به سر می‌برید؛ بهتر است از خوردن غذاهای دارای قند بالا به عنوان صبحانه پرهیز کنید و بیشتر مواد خوراکی فیبردار را در صبحانه خود بگنجانید. همچنین بهتر است از خوردن غذاهای فرآوری شده جلوگیری کنید؛ زیرا این دسته از خوراکی‌ها معمولا دارای قند اضافی هستند.

انتخاب بهترین صبحانه رژیمی و اشتباهات رایج

بسیاری از افراد، نسبت به کاهش وزن تصوراتی نادرست و غلط دارند! همین امر سبب شده است تا رژیم‌ها و برنامه غذایی‌های اشتباهی را دنبال نمایند و در نهایت، به سلامت خود ضرر وارد کنند. رژیم گرفتن به معنای کمتر غذا خوردن نیست؛ بلکه به معنای جایگزین نمودن برخی مواد مغذی و خوراکی است که تعادل را در سیستم سوخت و ساز بدن شما بر هم می‌زنند. یکی از اشتباهاتی که افراد به آن دچار می‌شوند؛ این است که در وعده صبحانه از پروتئین و لبنیات استفاده نمی‌کنند. افراد بزرگسال برای حفظ نمودن توده عضلانی خود، احتیاج دارند تا به صورت میانگین 20 الی 30 درصد از پروتئین روزانه خود را از طریق وعده صبحانه جذب کنند.

بیشتر بدانید  انواع دمنوش آرامبخش برای استرس و بی خوابی

فراموش نکنید که؛ خوردن صبحانه کامل و مقوی برای کاهش وزن امری ضروری به شمار می‌رود؛ زیرا، این وعده در تنظیم اشتهای شما طی روز بسیار موثر خواهد بود و پرهیز از خوردن آن، باعث می‌شود تا شما در دیگر وعده‌های غذایی پرخوری کنید. یکی دیگر از نکات بسیار مهم در انتخاب بهترین صبحانه رژیمی این است که؛ خوراک‌هایی را مصرف کنید که طعم خوشایندی برای شما دارند و از صرف آن‌ها لذت می‌برید. همچنین، واجب است که در رژیم خود تنوع داشته باشید تا برای شما خسته کننده و یکنواخت نشود.

انتخاب زمان مناسب صرف وعده

همانطور که متوجه شدید، صرف وعده صبحانه و دیگر وعده‌های غذایی در طول روز به صورت متعادل و منظم، در روند کاهش وزن شما بسیار اهمیت خواهد داشت؛ اما نکته دیگری که در این مسئله حائز اهمیت است، انتخاب زمان صرف وعده می‌باشد! انتخاب زمان مناسب برای صرف هر وعده، باعث می‌شود تا احساس گرسنگی شما در طول روز کنترل شود. به عنوان مثال؛ بهتر است صبحانه خود را از 7 تا 8 صبح صرف کنید. صرف صبحانه پس از ساعت 10 صبح، باعث می‌شود تا غذا به خوبی جذب بدنتان نشود و در نهایت انرژی کافی برای انجام فعالیت‌های روزانه خود نخواهید داشت. بنابراین؛ نتیجه می‌گیریم که علاوه بر انتخاب بهترین صبحانه رژیمی، بایستی به ساعت صرف آن نیز توجه داشته باشید.

در نهایت، اگر قصد دارید تا به صورت جدی به کاهش وزن خود بپردازید؛ بهتر است از محصولات رژیمی مفید استفاده کنید و در کنار آن، ورزش کنید و تغذیه ورزشی مناسب را نیز رعایت کنید. مصرف پروتئین بار، اسنک بار و انواع مکمل و ویتامین مقوی، به شما کمک می‌کند تا رژیمی کامل‌تر داشته باشید! برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با این محصولات، به فروشگاه اینترنتی بارادلند مراجعه فرمائید.

جمع‌بندی مقاله بهترین صبحانه رژیمی

در این مطلب، به بررسی کلی در رابطه با “بهترین صبحانه رژیمی” پرداخته شد. در ابتدا، اهمیت وعده صبحانه را برای شما بازگو کردیم تا متوجه شوید که حذف آن به هیچ عنوان به نفع شما نخواهد بود. سپس، 7 نوع مختلف از خوراکی را که دارای خاصیت بسیاری هستند و می‌توانند در لاغر شدن شما موثر باشند، مورد بررسی قرار دادیم. در نهایت، عادات غذایی صبحگاهی صحیح را برای شما شرح دادیم؛ زیرا، خوردن بهترین صبحانه رژیمی به تنهایی به کاهش وزن سریع شما کمک نخواهد کرد! بلکه شما باید مقدار و ساعت مناسبی از روز را نیز برای صرف آن انتخاب کنید. در آخر، شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع رژیم کاهش وزن و برنامه‌های غذایی مناسب برای آن، به دیگر مقالات وبسایت بارادلند مراجعه نمائید!

منبع: healthline.com

دسته‌بندی رژیم و تغذیه فودبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت