بهترین شیرین کننده رژیمی چیست؟

بازدید: 1,511 بازدید
زمان مطالعه: 7 دقیقه

بهترین شیرین کننده رژیمی کدام است؟ چه نوع شیرین کننده طبیعی برای کاهش وزن افراد مناسب است؟ آیا جایگزین نمودن شکر با شیرین کننده‌های طبیعی باعث می‌شود تا وزن کاهش پیدا کند؟ انواع شیرین کننده‌های رژیمی امروزه، در سراسر جهان برای کاهش وزن، قند خون و کنترل دیابت مورد استفاده قرار می‌گیرند. عسل، استویا، شکر قهوه‌ای و شیره، می‌توانند به عنوان بهترین شیرین کننده رژیمی مصرف شوند؛ اما چه چیزی سبب می‌شود تا این مواد خوراکی رژیمی محسوب گردند؟ به عنوان اولین نکته، بایستی در نظر داشته باشید که موارد ذکر شده از مقدار کالری بسیار کمتری نسبت به شکر سفید برخوردار هستند! از طرف دیگر، بررسی‌ها و تحقیقات صورت گرفته نشان دهنده این مسئله هستند که؛ خوردن مقدار مجاز از این شیرین کننده‌ها کاملا برای بدن انسان‌ها سالم و مفید است، قند خون را افزایش نمی‌دهد، درصد احتمال پوسیدگی دندان را پایین می‌آورد و در آخر، سبب کاهش وزن می‌شود. با ما همراه باشید تا بهترین شیرین کننده رژیمی را برای لاغر شدن به شما معرفی کنیم!

بهترین شیرین کننده رژیمی کدام است؟

بهترین شیرین کننده رژیمی

به صورت کلی، شیرین کننده‌ها در دو دسته‌بندی طبیعی و رژیمی قرار می‌گیرند. شیرین کننده‌های طبیعی معمولا بر پایه گیاه استویا تولید می‌شوند. محصولاتی که از این گیاه برگرفته می‌شوند، معمولا رژیمی هستند و شایان ذکر است که گیاه استویا دارای خاصیت شیرین کنندگی بسیار بالایی می‌باشد. از طرف دیگر، شیرین کننده‌های مصنوعی نیز وجود دارند که می‌توانند به خوبی جایگزینی مناسب برای قند و شکر محسوب شوند؛ زیرا بسیار کم کالری هستند و باعث افزایش وزن شما نمی‌شوند.

اگر انتخاب شما جزو دسته‌بندی شیرین کننده‌های مصنوعی است، بهتر است به این مسئله توجه داشته باشید که؛ شیرین کننده‌های مصنوعی به دو نوع مغذی و غیرمغذی تقسیم می‌گردند. شیرین کننده‌های مغذی از مقدار قابل توجهی کربوهیدرات برخوردار می‌باشند و مصرف آن‌ها می‌تواند رژیم لاغری شما را برهم بزند. در نتیجه، بهتر است از شیرین کننده‌های غیرمغذی مصنوعی استفاده کنید که از کالری پایینی برخوردار هستند و برای برنامه‌های غذایی دارای شکر، جایگزینی مطلوب‌تر محسوب می‌شوند.

بر اساس مطالب گفته شده، می‌توان به این نتیجه رسید که بهترین شیرین کننده رژیمی، محصولی است که از گیاه استویا گرفته شده باشد؛ زیرا این محصول کاملا طبیعی و کم کالری است. با این وجود، می‌توان گفت که بهترین شیرین کننده رژیمی مصنوعی نیز جزو دسته‌بندی غیرمغذی می‌باشد، چون کربوهیدرات کمتری دارد و آنچنان چاق کننده نیست. در هر حال، بهتر است به صورت کنترل شده‌ای این شیرینی‌جات را استفاده کنید!

معرفی بهترین شیرین کننده رژیمی طبیعی

همانطور که ذکر شد، استویا بهترین شیرین کننده رژیمی طبیعی محسوب می‌شود و می‌تواند به خوبی در مواد غذایی مختلف به جای شکر مورد استفاده قرار گیرد. گیاه استویا، در واقع جزئی از خانواده گل داوودی است که به صورت طبیعی بسیار شیرین می‌باشد و به هیچ عنوان احتیاجی به مواد افزودنی ندارد! گاها، برخی از افراد این گیاه را با نام “شیرین برگ” نیز می‌شناسند. حال، چرا استویا به عنوان بهترین شیرین کننده رژیمی محسوب می‌شود؟

به این خاطر که، کاملا گیاهی است و با وجود اینکه شیرینی آن 50 برابر شکر و قندهای مصنوعی می‌باشد؛ اما هیچ کالری ندارد! افرادی که به بیماری دیابت دچار هستند نیز، معمولا از استویا برای شیرین نمودن مواد غذایی خود یا تهیه شیرینی‌جات خانگی استفاده می‌کنند. تحقیقات و آزمایشات انجام شده بر روی این گیاه، نشان دهنده آن است که، کاملا برای افراد دیابتی و مبتلا به بیماری قند خون، توصیه می‌شود و می‌تواند به خوبی در کنترل قند خون به آن‌ها کمک کند!

بیشتر بدانید  دستور تهیه انواع غذای وگان ایرانی خوشمزه

علاوه بر اینکه می‌توان برای کنترل قند خون از گیاه استویا استفاده کرد، این امکان نیز وجود دارد تا کلسترول و فشار خون نیز با مصرف آن کنترل گردد! بنابراین، به این نتیجه می‌رسیم که گیاه استویا کاملا برای سلامتی افراد مفید است و بر کاهش وزن سریع، تاثیر بسزایی دارد. اگر شما نیز به شیرینی‌جات علاقمند هستید و نمی‌توانید برای کاهش وزن خود آن‌ها را از برنامه غذایی‌تان حذف کنید؛ بهتر است که استویا را جایگزین شکر و قندهای مصنوعی و مضری کنید که بسیار پرکالری هستند!

درست است که گیاه استویا به عنوان بهترین شیرین کننده رژیمی شناخته می‌شود؛ اما پیشنهاد ما به شما این است که؛ از محصولات کارخانه‌جاتی و تصفیه شده استویا استفاده نمائید و از مصرف مستقیم برگ خشک شده یا پودر شده آن بپرهیزید؛ زیرا همچنان تحقیقات بر روی عوارض و تاثیرات این گیاه ادامه دارد و گاها ممکن است نوع تصفیه نشده آن اثرات منفی و مخربی را بر روی ارگان‌های بدن شما از جمله قلب یا کلیه داشته باشد.

ویژگی‌های بهترین شیرین کننده رژیمی استویا

این گیاه شیرین و پرکاربرد، معمولا در سرزمین‌های آمریکای جنوبی می‌روید؛ اما با توجه به محبوبیت آن در نزد مردم سراسر جهان، به صورت صادراتی نیز قابل دسترس خواهد بود. همچنین، برخی از کشورها دست به کار شده‌اند و به صورت داخلی این گیاه را پرورش داده و انواع شیرین کننده‌های طبیعی را از آن تهیه می‌نمایند. بدون کالری بودن استویا سبب شده است تا مصرف آن به هیچ عنوان باعث افزایش وزن شما نشود. بر اساس آزمایشات صورت گرفته، دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند که؛ “استویدیوس” ماده شیرین کننده‌ای است که در این گیاه وجود دارد و قادر است تا فشار خون را از 6 تا 14 درصد، کاهش دهد!

به علاوه، لازم به ذکر است که میزان قند خون و انسولین نیز با مصرف گیاه استویا در بدن کاهش می‌یابد و در نتیجه، مصرف شیرین کننده استویا به پیشگیری یا بهبود بیماری دیابت نیز کمک بسیاری می‌کند. اشخاصی که از چاقی یا اضافه وزن شدید رنج می‌برند، بیشتر در معرض مبتلا شدن به این بیماری‌ها هستند و از این رو، بایستی مصرف شکر مصنوعی را قطع کنند و به جای آن، استویا که بهترین شیرین کننده رژیمی است، را استفاده نمایند. هم‌اکنون، شما می‌توانید محصول حبه استویا را از فروشگاه معتبر اینترنتی بارادلند خریداری نمائید!

4 نوع شیرین کننده رژیمی برای کاهش وزن

بهترین شیرین کننده رژیمی

تا این بخش از مقاله، به بررسی بهترین شیرین کننده رژیمی، یعنی استویا، پرداخته شد. شما می‌توانید برای پخت انواع کیک، شیرینی، تهیه نوشیدنی‌جات یا غیره از استویا استفاده نمائید. ویژگی مثبت استویا این است که می‌تواند کاملا جایگزین شکر و قند شود. حال در این بخش، قرار است تا به معرفی 4 مورد دیگر از انواع بهترین شیرین کننده رژیمی بپردازیم که بر کاهش وزن شما موثر هستند.

بیشتر بدانید  هر چیزی که باید درباره‌ی رژیم فستینگ و انواع آن بدانید‌‌! آپدیت 1402

شکر رژیمی نارگیل

این شکر، کاملا طبیعی است و از شیره درخت نخل بدست می‌آید. شکر نارگیل نه تنها لاغر کننده است؛ بلکه منبعی سرشار از انواع مواد مغذی آهن، روی، پتاسیم و کلسیم نیز می‌باشد! علاوه بر این موارد، در شکر نارگیل آنتی اکسیدان بسیاری نیز وجود دارد. بنابراین، مصرف این شکر طبیعی می‌تواند خواص بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد؛ اما چرا شکر نارگیل رژیمی محسوب می‌شود؟

بر اساس آزمایشاتی که محققین بر روی این ماده انجام داده‌اند؛ به این نتیجه دست پیدا نموده‌اند که شاخص “گلایسمیک” شکر نارگیل بسیار پایین‌تر از قندهای مصنوعی است. این شاخص برای اندازه‌گیری نمودن میزان افزایش قند خون در نظر گرفته شده است که مربوط به مصرف برخی از مواد غذایی خاص می‌باشد. مواد غذایی بر اساس این شاخص می‌توانند به سه طبقه گلایسمی بالا، متوسط یا پایین گروه‌بندی شوند و از لحاظ مقیاسی نیز بین 0 تا 100 قرار می‌گیرند.

به علاوه، نتایج این آزمایشات نشان دهنده این است که در شکر نارگیل ماده “اینولین” وجود دارد! این ماده، نوعی فیبر است و کاملا طبیعی می‌باشد؛ اما قادر است تا به خوبی سرعت جذب گلوکز را در بدن کاهش دهد. با این حال، شما بایستی در مصرف شکر نارگیل بسیار کنترل و محدودیت داشته باشید؛ چون با وجود طبیعی بودن ماده، همچنان از میزان کالری بالایی برخوردار است و همانند شکر مصنوعی فروکتوز زیادی دارد.

شکر قهوه‌ای رژیمی

اگر به دنبال بهترین شیرین کننده رژیمی هستید که کالری کمتری نسبت به شکر سفید داشته باشد؛ شکر قهوه‌ای احتمالا جزو گزینه‌های مطلوب شما خواهد بود! در این شکر، کلسیم، آهن، منیزیم، پتاسیم و انواع مواد معدنی وجود دارند. جالب است بدانید که؛ امروزه در سراسر جهان و بیشتر کشورها، شکر قهوه‌ای کاملا جایگزین شکر سفید شده است!

شکر قهوه‌ای دارای طبعی گرم می‌باشد که باعث می‌شود برای بهبود و کنترل بیماری‌هایی از جمله سرد مزاجی، یبوست و نفخ معده کاملا مفید و موثر باشد. همچنین، شما می‌توانید شفافیت پوست خود را با مصرف این شکر سرخ شده افزایش دهید. همانطور که گفته شد؛ شکر قهوه‌ای دارای مقدار کالری بسیار کمتری نسبت به شکر سفید می‌باشد و دارای انواع خواص درمانی مختلف است! به صورت میانگین، یک قاشق چای خوری از شکر قهوه‌ای، دارای میزان 17 کالری خواهد بود.

شیرین کننده رژیمی نئوتام

اگر به دنبال بهترین شیرین کننده رژیمی مصنوعی هستید؛ پیشنهاد ما به شما شیرین کننده “نئوتام” است! این ماده نسبت به شکر سفید، 8000 تا 10000 برابر شیرین‌تر است. نحوه تهیه و تولید این شیرین کننده، باعث شده است تا کاملا برای مصارف پخت و پز نیز مناسب باشد. بدون کالری بودن شیرین کننده نئوتام، کاهش وزن شما را در طولانی مدت تضمین خواهد کرد. همچنین، بیماران دیابتی نیز قادر خواهند بود تا این ماده را جایگزین شیرین کننده‌های پرکالری برنامه غذایی خود کنند.

شایان ذکر است که، شیرین کننده نئوتام نوعی قند مصنوعی است و مصرف آن باعث خرابی یا پوسیدگی دندان‌های شما نخواهد شد! اگر جزو افرادی هستید که از رژیم کتوژنیک پیروی می‌کنید؛ خوشبختانه می‌توانید شیرین کننده نئوتام را در رژیم غذایی کتوژنیک خود جای دهید. نهایتا، اگر نئوتام را به میزان تعادل مصرف نمائید؛ عوارض جانبی به دنبال نخواهد داشت. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مواد شیرین کننده کتوژنیک، به دیگر مقالات سایت بارادلند مراجعه فرمائید.

بیشتر بدانید  فواید و عوارض رژیم کتوژنیک چه هستند؟

شیرین کننده رژیمی ادونتام

بهترین شیرین کننده رژیمی

یکی دیگر از انواع بهترین شیرین کننده رژیمی مصنوعی، “ادونتام” است که حدود 20000 برابر شیرین‌تر از شکر می‌باشد! یکی از ویژگی‌های مثبت و مزایای این شیرین کننده مصنوعی، این است که؛ در روند پخت و پز به هیچ عنوان طعم شیرین خود را از دست نخواهد داد؛ اما بهتر است آن را جهت پخت و پز گوشت یا مرغ استفاده نکنید.

اگر به دنبال نوعی شیرین کننده هستید که بتوان آن را به صورت روزانه استفاده نمود، بهتر است ادونتام را انتخاب نمائید؛ زیرا، ایمنی مصرف آن توسط FDA کاملا تایید شده است و هیچگونه مانعی برای استفاده روزانه آن وجود ندارد. این تاییدیه در سال 2014 صورت گرفت که؛ باعث شد تا ادونتام به عنوان جدیدترین و بهترین شیرین کننده رژیمی، شناخته شود. بسیاری از افراد، این شیرین کننده را با “آسپارتام” مقایسه می‌کنند؛ اما بهتر است بدانید که، ادونتام کاملا برای افراد مبتلا به “فنیل کتونوری” بی‌خطر و سالم خواهد بود.

در آخر، اگر تمایل دارید تا اطلاعات بیشتر و جزئی‌تری را در رابطه با انواع شیرین کننده کتوژنیک و رژیمی بدست آورید؛ بهتر است به دیگر مقالات وبسایت بارادلند مراجعه کنید و آن‌ها را مطالعه فرمائید! همچنین، شما می‌توانید در فروشگاه اینترنتی بارادلند، انواع محصولات بدون گلوتن، محصولات بدون قند، شیرین کننده استویا، خوراکی بدون شکر، محصول حبه استویا و مربا بدون شکر را با بهترین قیمت بازار خریداری نمائید.

جمع‌بندی مقاله بهترین شیرین کننده رژیمی

در این مطلب، به بررسی کلی در رابطه با بهترین شیرین کننده رژیمی طبیعی و غیرطبیعی پرداخته شد. همانطور که خواندید، استویا به عنوان بهترین شیرین کننده رژیمی گیاهی و طبیعی شناخته می‌شود که هیچگونه کالری و کربوهیدراتی ندارد و برای بیماران دیابتی نیز مناسب است. محصولات شیرین کننده طبیعی معمولا از استویا گرفته می‌شوند و به صورت صنعتی تصفیه شده و  وارد بازار می‌گردند. بهتر است از پودر گیاه استویا یا برگ‌های آن به صورت مستقیم استفاده نکنید؛ زیرا تصفیه نشده هستند و امکان دارد برای سلامت شما مضر باشند. بهترین انتخاب این است که محصولات کارخانه‌ای و بسته‌بندی استویا را تهیه و استفاده نمائید. در ادامه، برخی دیگر از انواع بهترین شیرین کننده رژیمی مصنوعی را نیز مورد بررسی قرار دادیم که دو مورد از آن‌ها شامل نئوتام و ادونتام هستند. برای بدست آوردن اطلاعات دقیق‌تر، بیشتر و گسترده‌تر در رابطه با انواع شیرین کننده رژیمی و رژیم‌های غذایی لاغر کننده، مقالات دیگر وبسایت بارادلند را مطالعه فرمائید!

منبع: healthline.com

دسته‌بندی رژیم و تغذیه فودبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت