خرید شیرین کننده استویا بدون کالری ارزان

بازدید: 866 بازدید
خرید شیرین کننده استویا
زمان مطالعه: 7 دقیقه

جهت خرید شیرین کننده استویا، چه نکاتی را باید در نظر داشته باشیم؟ برای خرید شیرین کننده استویا باید به چه فروشگاهی مراجعه کنیم؟ در این مطلب از وبسایت بارادلند، به بررسی صفر تا صد شرایط خرید شیرین کننده استویا پرداخته‌ایم تا افرادی که می‌خواهند این شیرین کننده را در برنامه غذایی خود جایگزین شکر کنند، بتوانند به راحتی و با اطمینان خاطر، آن را خریداری و مصرف نمایند. استویا نوعی شیرین کننده طبیعی و بدون کالری است که برای افراد مبتلا به بیماری دیابت کاملا مناسب است! همچنین، اشخاصی که قصد دارند تا به واسطه رژیم‌های غذایی کم کالری وزن خود را کاهش دهند و نهایتا به اندام ایده‌آل مد نظرشان دست پیدا کنند، می‌توانند از این شیرین کننده به جای شکر در مواد غذایی مختلف استفاده نمایند. شما نیز می‌توانید برای کاهش وزن و داشتن یک برنامه غذایی سالم، از محصولات استویا که شامل پودر و حبه استویا هستند، استفاده کنید!

خرید شیرین کننده استویا و ویژگی‌های آن

استویا یا Stevia، گاها با عنوان شیرین برگ نیز در بین مردم شناخته می‌شود. گیاه استویا، به صورت طبیعی دارای طعمی شیرین است و به همین خاطر در روند تهیه محصولات استویا، به هیچ عنوان از مواد افزودنی دارای قند استفاده نمی‌شود. گیاه استویا، اصالتا ریشه در سرزمین‌های آمریکای جنوبی دارد؛ اما به دلیل افزایش تقاضا از سمت مردم کشورهای مختلف و پرطرفدار بودن آن، هم‌اکنون به سراسر دنیا صادر می‌شود و حتی در برخی مناطق نیز کشت می‌گردد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شیرین کننده استویا این است که؛ دارای مقدار کالری بسیار اندکی است! در واقع، کالری موجود در استویا آنقدر کم است که به صفر میل می‌کند. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم و قابل توجه آن، مناسب بودن این ماده شیرین کننده برای افراد مبتلا به دیابت می‌باشد.

خرید شیرین کننده استویا

در واقع، برگ گیاه استویا به صورت طبیعی شیرین است. همین مسئله سبب شد تا کمپانی‌های مختلف، از این گیاه محصولات بدون قند و شکر متنوعی را تهیه نمایند. این شیرین کننده در حال حاضر به صورت پودری و حبه استویا، در بازار به فروش می‌رسد و شما می‌توانید با در نظرگیری نیازهای خود، هر یک از این محصولات را خریداری کنید. نتایج حاصل شده از تحقیقات و آزمایشات متعدد نشان می‌دهند که؛ قدرت شیرین کنندگی استویا، می‌توانند با شکر برابری کند و حتی تا 200 برابر از آن بیشتر باشد!

یکی از مواردی که سبب می‌شود تا این ماده شیرین کننده برای افرادی که قصد کاهش وزن خود را دارند، مناسب باشد، این است که؛ کالری موجود در آن بسیار پائین بوده و تقریبا نزدیک به صفر است. از این رو، تمامی مشتقات و محصولاتی که از گیاه استویا برگرفته می‌شوند نیز، کالری پائینی خواهند داشت. این ویژگی مهم گیاه استویا، باعث شده است تا در نزد افرادی که پیروی رژیم‌های کم کالری هستند، از محبوبیت بالایی برخوردار باشد. علاوه بر این مسئله، متخصصین تغذیه نیز به افراد توصیه می‌کنند تا استویا را در برنامه غذایی خود جایگزین شکر کنند؛ زیرا این ماده شیرین کننده کاملا گیاهی است و به طبع برای سلامتی افراد نیز مفیدتر و مناسب‌تر خواهد بود.

بیشتر بدانید  طرز تهیه پاستا رژیمی خوشمزه و سالم با 4 روش

برخورداری از ماده پروبیوتیک

یکی از ویژگی‌های مهم شیرین کننده استویا که در منابع کمتری به آن اشاره شده است؛ برخوردار بودن آن از ماده پروبیوتیک می‌باشد. گیاهان و سبزیجات، به عنوان منابع غنی و سرشار از این ماده به شمار می‌روند. همچنین، پروبیوتیک برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش بسیار مناسب است. در عموم مشتقات استویا، این ماده یافت می‌شود که می‌تواند به افزایش سلامتی بدن و هضم بهتر غذا، کمک کند.

عوارض خرید شیرین کننده استویا و مصرف آن

اگر شما نیز جزو دسته‌ای از افراد هستید که علاقمند به مصرف استویا به جای شکر هستند، بهتر است پیش از خرید شیرین کننده استویا و استفاده از آن، جنبه‌های مختلف این ماده خوراکی را بررسی کنید! ممکن است برای برخی از شما این سوال بوجود آمده باشد که؛ آیا مصرف استویا به صورت روزانه، عوارض به خصوصی را به دنبال دارد؟ آزمایشات و تحقیقات متعددی که بر روی این ماده خوراکی صورت گرفته‌اند، به هیچ عنوان وجود ماده مضری را در آن تشخیص نداده‌اند. از این رو، می‌توان گفت که مصرف آن حتی به صورت مستمر و روزانه نیز، هیچگونه خطرات و عوارضی را به همراه نخواهد داشت.

خرید شیرین کننده استویا

به صورت کلی، هیچ هشدار منع مصرفی برای این ماده شیرین کننده در نظر گرفته نشده است؛ در حالی که، بسیاری از شیرین کننده‌های مصنوعی، مضر شناخته شده‌اند و پس از آزمایشاتی که بر روی آن‌ها صورت گرفته، فروش آن‌ها در بازار کاملا ممنوع شده است. متقاضیان مصرف استویا، حتی در صورت بارداری یا ابتلا به دیابت نیز، می‌توانند با خیال آسوده و بدون نگرانی از آن استفاده داشته باشند.

تحمل درجه حرارت استویا

خرید شیرین کننده استویا، برای افرادی که به پخت شیرینی‌ها و کیک‌های رژیمی علاقه دارند، کاملا مناسب خواهد بود؛ زیرا، این ماده شیرین کننده با قرار گرفتن در برابر حرارت بالا، به هیچ عنوان طعم خود را از دست نمی‌دهد و ساختار آن دچار دگرگونی نمی‌شود! بسیاری از مواد شیرین کننده مصنوعی و غیرطبیعی در بازار وجود دارند که برای بکارگیری در روند پخت و پز مناسب نیستند. این شیرین کننده‌ها، بلافاصله پس از حرارت دیدن، تیره رنگ می‌شوند و طعمی تلخ را به خود می‌گیرند؛ اما استویا، به هیچ عنوان چنین ویژگی‌هایی را ندارد و کاملا برای استفاده در پخت و پز مناسب است!

به صورت کلی، استویا می‌تواند درجه حرارت را تا مقادیر بسیار بالایی تحمل کند. شما حتی می‌توانید از پودر استویا یا حبه استویا برای شیرین نمودن نوشیدنی‌های گرم نیز استفاده کنید. خرید شیرین کننده استویا و استفاده از آن در پخت شیرینی و کیک، باعث می‌شود تا مقدار کالری موجود در آن‌ها کمتر باشد و همچنین بافت و طعم کیک نیز دستخوش تغییر نشوند.

بیشتر بخوانید: 5 نوع شیرین کننده بدون قند و سالم

خرید شیرین کننده استویا و مزایای آن

چرا باید شیرین کننده استویا را خریداری و از آن استفاده کنیم؟ یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزیت‌های خرید شیرین کننده استویا، این است که؛ این ماده خوراکی دارای کالری نیست. بنابراین، شما می‌توانید آن را در برنامه غذایی خود جایگزین شکر کنید و برای شیرین نمودن مواد خوراکی مختلف، به جای شکر از آن استفاده نمائید! این مسئله، به مرور زمان سبب می‌شود تا میزان کالری ورودی بدن شما کاهش پیدا کند و شما لاغر شوید و بتوانید به اندام رویایی خود برسید!

بیشتر بدانید  7 نوع غلات صبحانه رژیمی برای لاغری

علاوه بر این مسئله، مصرف استویا برای سلامت دهان و دندان‌های شما نیز مفید خواهد بود. با توجه به تحقیقات صورت گرفته، ” استرپتوکوک موتانس”، نوعی باکتری است که به عنوان عامل اصلی پوسیدگی دندان شناخته می‌شود؛ اما، این باکتری در حضور استویا قدرت رشد و گسترش خود را از دست می‌دهد. همچنین، مصرف استویا، به مرور زمان باعث تنظیم و ثبات سطح قند خون شما می‌شود. با بررسی‌هایی که به کمک 114 فرد مبتلا به دیابت انجام گرفت، این نتیجه حاصل شد که؛ استویا قادر است تا علائم فشار خون را تا حد قابل توجهی کاهش دهد.

خرید شیرین کننده استویا

از طرف دیگر، استویا به علت برخورداری از ترکیبات “فنلی”، دارای خاصیت آنتی‌اکسیدان بودن است! برای اثبات این مسئله، از 7172 نفر که در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی بودند، خواسته شد تا استویا را در برنامه غذایی خود قرار دهند. در نهایت، دانشمندان و محققین این پروژه متوجه شدند که احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی با مصرف استویا، تا حدود 37% کاهش پیدا می‌کند!

به عنوان آخرین مزیت این ماده خوراکی شیرین کننده، می‌توان گفت که؛ استویا قادر است تا از مبتلا شدن افراد به سرطان تا حد زیادی جلوگیری کند. ترکیبی تحت عنوان استویوزید یا stevioside، در این گیاه وجود دارد که سبب مرگ سلول‌های سرطانی در بدن می‌شود. گیاه استویا، به ویژه می‌تواند از رشد سلول‌های سرطانی در نواحی سینه، ریه و معده افراد جلوگیری نماید.

بیشتر بخوانید: 5 تفاوت استویا و شکر و تاثیرات آن ها بر سلامتی

خرید شیرین کننده استویا و مضرات مصرف آن

درست است که این ماده شیرین کننده مزیت‌ها و ویژگی‌های مثبت متعددی را دارا است؛ اما، دارای برخی مضرات و ویژگی‌های منفی نیز می‌باشد که افراد متقاضی خرید شیرین کننده استویا، بهتر است پیش از اقدام به مصرف، از آن‌ها اطلاع داشته باشند. برخی از این مضرات به شرح زیر هستند:

  • استویا با برخی از داروها، تداخل دارد! در صورتی که شما برای کنترل قند خون یا فشار خون خود برخی داروهایی را مصرف می‌کنید، بهتر است قبل از مصرف استویا با پزشکتان در این باره مشورت نمائید. ممکن است مصرف استویا به همراه برخی از این دسته داروها، به افت شدید قند خون یا فشار خون منجر شود؛ زیرا، همانطور که گفته شد، استفاده از استویا تاثیر مستقیمی بر این مسئله خواهد داشت.
  • یکی دیگر از مضرات این ماده شیرین کننده، این است که؛ امکان دارد در برخی از افراد علائم آلرژی را ایجاد کند. با وجود اینکه تحقیقات و آزمایشات دقیقی در این باره صورت نگرفته‌اند و این مسئله به صورت علمی اثبات نشده است؛ اما برخی از افراد معتقد هستند که مصرف این شیرین کننده رژیمی می‌تواند علائم آلرژی مختلفی را از جمله؛ دردهای شکمی، استفراغ، تورم و خارش در گلو، دهان، لب‌ها و یا زبان بوجود آورد.
  • یکی از ویژگی‌های این ماده شیرین کننده که باعث شده است تا مصرف آن برای برخی از افراد ناخوشایند باشد، این است که؛ کمی ته مزه تلخ دارد! با وجود اینکه استویا بسیار شیرین است و همانطور که گفته شد، 200 برابر از شکر هم شیرین‌تر است؛ اما گاها ممکن است طعم تلخی و گسی را در دهان افراد به جای بگذارد. بعضی افراد طعم استویا را به شیرین بیان تشبیه می‌کنند.
بیشتر بدانید  5 روش طرز تهیه کوکی رژیمی خانگی و سریع

در نهایت، اگر جزو اشخاصی هستید که قصد خرید شیرین کننده استویا و استفاده از آن به جای شکر را دارند؛ اما به بیماری‌هایی از جمله، پرفشاری خون، بیماری‌های قلبی، کلیوی و هورمونی دچار می‌باشید و یا در دوران بارداری خود به سر می‌برید، بهتر است پیش از استفاده از استویا با پزشک خود مشورت داشته باشید! به ویژه، اگر برای بهبود و درمان بیماری‌های خود از داروهای شیمیایی استفاده می‌کنید. در غیر این صورت، خرید شیرین کننده استویا و مصرف آن به هیچ عنوان مانعی ندارد و شما می‌توانید بدون نگرانی آن را استفاده کنید و خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مختلفی را تهیه نمائید!

خرید شیرین کننده استویا

برای خرید شیرین کننده استویا، بهتر است به مراکز فروش و فروشگاه‌های معتبر مراجعه نمائید تا محصولات اصل و درجه یک را در اختیار شما قرار دهند. بارادلند، یکی از بهترین فروشگاه‌های آنلاین است که انواع محصولات رژیمی، تغذیه ورزشی، دمنوش و قهوه را برای فروش به مشتریان خود در سراسر ایران، ارائه می‌کند. در این فروشگاه، انواع محصولات و مشتقات استویا نیز به فروش می‌رسند. تنها کافی است تا به صفحه فروشگاه اینترنتی بارادلند سر بزنید!

جمع‌بندی مقاله خرید شیرین کننده استویا

در این مطلب از سایت بارادلند، ما به بررسی برخی نکاتی پرداختیم که مطالعه آن‌ها قبل از خرید شیرین کننده استویا و مصرف آن، به شما کمک می‌کند تا از عوارض و مضرات مربوط به مصرف آن جلوگیری نمائید! همچنین، کمی با ساختار و ویژگی‌های این ماده شیرین کننده طبیعی آشنا شدیم. استویا، نوعی گیاه است که به صورت طبیعی و ذاتی دارای طعمی شیرین می‌باشد. همین موضوع باعث شده است تا مشتقات و محصولاتی که از این گیاه برگرفته می‌شوند نیز به صورت طبیعی شیرین باشند. از این رو، جهت تهیه محصولات استویا و پودر شیرین کننده آن، از هیچگونه مواد دارای قند استفاده نمی‌گردد. همچنین، استویا بدون کالری است! این موضوع سبب شده است تا افرادی که از برنامه‌های غذایی و رژیم‌های کم کالری برای کاهش وزن و لاغری خود پیروی می‌کنند، بتوانند استویا را به جای شکر و به صورت روزانه مصرف نمایند.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل طرز تهیه کیک با استویا 2023

دسته‌بندی غذاهای سالم فودبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت