به عنوان صبحانه رژیمی بدنسازی چه بخوریم؟

بازدید: 887 بازدید
صبحانه رژیمی بدنسازی
زمان مطالعه: 7 دقیقه

صبحانه، یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی روزانه هر فرد است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. یک صبحانه مفید و مقوی، می‌تواند انرژی مورد نیاز بدن شما را برای انجام فعالیت‌هایتان در طول روز، تامین کند! علاوه بر این موضوع، خوردن یک صبحانه مقوی و کامل، باعث می‌شود تا سطح قند خون شما تنظیم گردد و اشتهایتان طی روز و بین وعده‌های نهار و شام کنترل شود. ما در این مقاله، به بررسی چندین نوع صبحانه رژیمی بدنسازی مناسب برای افراد ورزشکار خواهیم پرداخت. صبحانه، منبع تامین انرژی است که برای انجام تمرینات ورزشی و ساختن عضلات، به عنوان سوخت اصلی بدن محسوب می‌گردد. در ادامه، با بارادلند همراه شوید تا انواع خوراکی‌ها و مواد غذایی مقوی را که می‌توانید آن‌ها را به عنوان یک صبحانه رژیمی بدنسازی سرو نمائید، به شما معرفی کنیم.

ویژگی‌های صبحانه رژیمی بدنسازی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های صبحانه رژیمی بدنسازی این است که؛ باید حاوی انواع پروتئین‌ها، چربی‌های سالم و کربوهیدرات‌ها باشد. این ترکیبات مغذی و کامل، به بدنسازان کمک می‌کند تا انرژی و قدرت لازم را برای انجام تمرینات سنگین و پرورش عضلات خود، بدست آورند. علاوه بر این موضوع، یک صبحانه رژیمی بدنسازی مطلوب و مناسب باید بتواند به قند خون و افزایش متابولیسم افراد کمک نماید.

صبحانه رژیمی بدنسازی

یکی از بهترین مواد غذایی که افراد علاقمند به بدنسازی می‌توانند آن را به عنوان صبحانه مصرف نمایند، تخم مرغ و انواع کربوهیدرات‌های پیچیده هستند! انواع کربوهیدرات‌های پیچیده شامل؛ نان جو، نان سبوس‌دار و نان گندم می‌باشند. تخم مرغ، دارای مقدار پروتئین بسیار بالایی است و همچنین حاوی برخی اسید آمینه‌های ضروری برای پرورش عضلات است.

بیشتر بخوانید:7 نوع غلات صبحانه رژیمی برای لاغری

انواع صبحانه رژیمی بدنسازی مفید و مقوی

یکی دیگر از مقوی‌ترین صبحانه‌ها برای افراد ورزشکار، شیک پروتئین است! شما می‌توانید به راحتی با ترکیب نمودن پودر پروتئین، شیر و انواع مغزها یا میوه‌جات، یک صبحانه سرشار از کربوهیدرات و انرژی را تهیه و سرو نمائید. میل نمودن این شیک و نوشیدنی خوشمزه در کنار کمی تخم‌مرغ و نان سبوس‌دار، می‌تواند یکی از بهترین انواع صبحانه رژیمی بدنسازی محسوب شود. اگر به خوردن میوه علاقه دارید، می‌توانید با ترکیب نمودن کمی توت، موز، آناناس، هلو و ماست یونانی، یک ماست میوه‌ای مقوی و خوشمزه را برای مصرف در کنار صبحانه رژیمی بدنسازی خود حاضر کنید!

ماست یونانی، حاوی مقدار پروتئین بالا و اندکی کربوهیدرات است که می‌تواند انرژی مورد نیازتان برای انجام تمرینات سنگین را تامین نماید. علاوه بر این موضوع، میوه‌ها منبعی غنی از قند طبیعی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند که به ترمیم سریع‌تر بافت‌های ماهیچه‌ای شما کمک خواهند کرد.

صبحانه رژیمی بدنسازی

یکی دیگر از انواع صبحانه رژیمی بدنسازی، نان سبوس‌دار با خرما و کره بادام زمینی است. میل نمودن کمی نان سبوس‌دار به همراه خرما و کره بادام زمینی، می‌تواند به خوبی سوخت مورد نیاز بدن را برای انجام تمرینات سنگین و طاقت‌فرسای ورزشی فراهم کند! همانطور که گفته شد، نان سبوس‌دار، حاوی مقدار فیبر بالایی است و دارای برخی کربوهیدرات‌های پیچیده است. خوردن خرما نیز می‌تواند بخشی از پتاسیم و منیزیم مورد نیاز بدن شما را تامین کند.

آخرین پیشنهاد ما به شما به عنوان یک صبحانه رژیمی بدنسازی و پرانرژی، پنیر با سبزیجات و غلات است. پنیر به همراه مقداری خیار، گوجه و اسفناج، می‌تواند انرژی شما را افزایش دهد. همچنین، مصرف نان جو، نان گندم کامل و یا نان‌های چند غله‌ای نیز می‌تواند این صبحانه را کامل‌تر و مقوی‌تر کند. این دسته از انواع صبحانه رژیمی بدنسازی، حاوی پروتئین بالا، کربوهیدرات و فیبر است که اشتها و میل شما را به مصرف کالری بیشتر در طول روز، کنترل خواهد کرد.

بیشتر بدانید  تاثیر گلوتن بر پوست و درمان آکنه

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع صبحانه رژیمی با جو پرک

صبحانه رژیمی بدنسازی برای کاهش وزن

در بین افراد علاقمند به ورزش و بدنسازی، اشخاصی هستند که به قصد کاهش وزن و لاغری این تمرینات را دنبال می‌کنند. اگر شما نیز جزو این دسته از افراد هستید، بهتر است برنامه اختصاصی برای تغذیه و به ویژه وعده صبحانه خود داشته باشید تا بتوانید نتیجه بهتری را از ورزشتان دریافت کنید!

یک صبحانه سالم و مفید، می‌تواند به خوبی بر کاهش وزن شما اثر داشته باشد. صبحانه، وعده‌ای بسیار مهم و حیاتی است که می‌تواند تاثیر به سزایی بر روند کاهش وزن شما بگذارد. خوردن یک صبحانه کامل و مقوی ابتدای روز، باعث می‌شود تا سطح قند خون شما به خوبی کنترل شود و اشتهایتان در طول روز کاهش پیدا کند. در نتیجه، شما میل کمتری به خوردن غذاها و میان وعده‌های پرکالری خواهید داشت.

علاوه بر این موضوع، صرف صبحانه به افزایش سوخت و ساز و متابولیسم بدن شما به خوبی کمک خواهد کرد و انرژی مورد نیاز شما برای فعالیت‌هایتان در طول روز، تامین خواهد شد. در ادامه، چندین صبحانه رژیمی بدنسازی را برای کاهش وزن و لاغری به شما معرفی کرده‌ایم که اضافه کردن آن‌ها به برنامه غذایی‌تان، به شما کمک شایانی خواهد کرد.

انواع صبحانه رژیمی بدنسازی برای کاهش وزن

یکی از بهترین گزینه‌ها که بایستی حتما در برنامه غذایی شما قرار داده شود، منابع سرشار از پروتئین هستند. تخم‌مرغ، به ویژه سفیده آن، به عنوان یکی از غنی‌ترین منابع پروتئینی محسوب می‌شود. علاوه بر آن، ماست یونانی و ماهی نیز می‌توانند گزینه‌های مطلوب و مناسبی از این لحاظ طلقی شوند. مصرف پروتئین بیشتر، به شما کمک می‌کند تا احساس سیری بیشتری در طول روز داشته باشید و سطح قند خون شما نیز پایدار می‌شود.

صبحانه رژیمی بدنسازی

متخصصین تغذیه، به افرادی که رژیم‌های لاغری و کم کربوهیدرات را دنبال می‌کنند، انواع میوه‌ها و سبزیجات را پیشنهاد می‌دهند! دلیل این امر آن است که؛ این مواد غذایی دارای مقدار فیبر بسیار بالایی هستند و باعث می‌شود تا احساس سیری فرد افزایش پیدا کند. در نهایت، میل او به خوردن میان وعده‌های ناسالم و پرکالری، کاهش پیدا می‌کند. پرتقال، سیب و هندوانه، میوه‌هایی کم کربوهیدرات هستند که شما می‌توانید برای تامین انرژی و فیبر بدن خود، آن‌ها را در وعده صبحانه میل نمائید. همچنین، از بین انواع سبزیجات، ریحان، خیار، فلفل دلمه‌ای و اسفناج، جزو سبزیجات کم نشاسته هستند که مصرف آن‌ها به کاهش وزن شما کمک خواهد کرد.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، ما به شما توصیه می‌کنیم که در وعده صبحانه رژیمی بدنسازی خود، از غلات کامل به جای نان سفید و انواع غلات فرآوری شده استفاده نمائید! آرد جو، نان‌های چند غله‌ای، گندم کامل و جو، جزو غلات‌های کامل هستند. این مواد غذایی، از مقدار فیبر بسیار بالایی برخوردار می‌باشند و مصرف آن‌ها، باعث می‌شود تا سطح قند خونتان به خوبی بالانس شود. در نهایت، اشتهای شما کنترل می‌گردد و از حد مجاز خارج نمی‌شود.

بیشتر بدانید  ماچا چیست؟ 10 خاصیت مهم چای ماچا

بیشتر بخوانید: طرز تهیه انواع صبحانه رژیمی با دانه چیا

مصرف چربی‌های سالم و مفید

یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که؛ مصرف کربوهیدرات بیش از اندازه، باعث می‌شود تا وزن شما افزایش پیدا کند. برخلاف این مسئله، مصرف غذاهای دارای چربی سالم، به هیچ عنوان مانعی نخواهد داشت. در واقع، ضروری است که از مواد غذایی حاوی چربی‌های سالم همچون، آووکادو، بادام و روغن زیتون استفاده کنید تا انرژی مورد نیاز بدن شما تامین گردد. مصرف چربی‌های سالم و مفید، باعث بوجود آمدن احساس سیری در شما خواهد شد و علاوه بر این موضوع، مصرف چربی‌های مفید سبب حفظ حالت اشباع در بدن می‌گردد.

نهایتا، آنچه اهمیت دارد تا در رابطه با انواع صبحانه رژیمی بدنسازی به خاطر داشته باشید، این است که؛ نه تنها توجه به انتخاب مواد غذایی مفید و سالم مهم است، بلکه دقت به مقدار غذا نیز باید در نظر گرفته شود! از خوردن غذای زیاد پرهیز نمائید و سعی کنید بشقاب‌های کوچک را برای غذا انتخاب کنید تا ذهن شما کمتر ترغیب به خوردن شود.

صبحانه رژیمی بدنسازی برای افزایش متابولیسم

یکی از مهم‌ترین عواملی که سبب می‌شود تا وزن شما سریع‌تر کاهش پیدا کند، این است که؛ متابولیسم و سوخت و ساز بدنتان بالا برود. خوردن صبحانه مفید نیز، یکی از موارد موثر بر این مسئله است! در واقع، خوردن صبحانه باعث می‌شود تا سوخت و ساز بدن بهبود پیدا کند؛ اما چگونه؟

صبحانه رژیمی بدنسازی

برای اینکه بتوانید متابولیسم بدن خود را بهبود بخشید، باید از خوردن مواد غذایی پرشکر، شیرینی، کیک و نان سفید پرهیز کنید! مصرف مواد خوراکی از این دسته به عنوان صبحانه، باعث می‌شود تا سطح قند خون شما افزایش پیدا کند و به دنبال این مسئله، سوخت و ساز بدن شما کاهش می‌یابد. بهتر است نان‌های چند غله‌ای، غلات کامل و نان جو را جایگزین آن‌ها کنید. علاوه بر این موضوع، بهتر است یک ماده غذایی را که منبعی سرشار و غنی از پروتئین است، در کنار آن سرو کنید. به عنوان مثال؛ تخم‌مرغ، پودر پروتئین، ماهی، ماست یونانی، گوشت و بیکن، می‌توانند پروتئین مورد نیاز بدن شما را تامین کنند و سبب تحریک متابولیسم شوند.

یکی دیگر از انواع صبحانه رژیمی بدنسازی، غذاهایی هستند که منابع غنی از فیبر می‌باشند. خوردن فیبر می‌تواند به خوبی متابولیسم شما را افزایش دهد. سیب، اسفناج، بروکلی و خیار، جزو میوه‌ها و سبزیجاتی هستند که حاوی مقدار فیبر بسیار بالایی می‌باشند. البته، بیشتر سبزیجات و میوه‌ها، فیبر زیادی دارند و  می‌توانید آن‌ها را در وعده غذایی صبحانه رژیمی بدنسازی خود جای دهید تا به افزایش متابولیسم و سوخت و ساز بدنتان کمک کنند. بهتر است از سبزیجات و میوه‌جات تازه استفاده کنید! در کنار این مواد غذایی گیاهی، نان سبوس‌دار را نیز فراموش نکنید!

علاوه بر موارد گفته شده، در وعده صبحانه خود، کمی نوشیدنی‌های سبز نیز سرو کنید! برخی از نوشیدنی‌های سبز شامل؛ چای سبز، آبلیمو و آب کرفس هستند. مصرف این نوشیدنی‌ها در وعده صبحانه و به صورت مستمر، تاثیر چشمگیری در روند لاغری و کاهش وزن شما خواهد داشت. این نوشیدنی‌ها، به شدت متابولیسم را تحریک می‌کنند. همچنین، در آن‌ها مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان وجود دارد که فعالیت سوخت و ساز و چربی‌سوزی بدن را تسریع می‌بخشند.

بیشتر بدانید  طرز تهیه سالاد کینوا رژیمی در خانه

بیشتر بخوانید: 11 غذای عضله ساز برای بعد از ورزش

3 نکته مهم درباره صبحانه رژیمی بدنسازی

در این بخش از مقاله، ما به 3 نکته بسیار مهم اشاره خواهیم کرد که اگر آن‌ها را جزو عادات روزانه خود قرار دهید، می‌توانید به سرعت چربی‌های ذخیره شده در بدنتان را بسوزانید و عضلات خود را پرورش دهید:

  1. سعی کنید صبحانه را به صورت منظم و هر روزه، میل نمائید! خوردن منظم صبحانه، به افزایش سلامت بدن شما کمک می‌کند. نهایتا، اگر بدن شما در وضعیت سالم و مثبتی باشد، می‌توانید تمرینات خود را بهتر و قدرتمندتر انجام دهید و از آن‌ها نتایج بهتری را دریافت کنید. خوردن مستمر صبحانه، باعث می‌شود متابولیسم شما در حالتی فعال و پایدار قرار گیرد.
  2. بهتر است صبحانه را 7 الی 8 صبح سرو و میل نمائید؛ به ویژه، اگر هدف اصلی شما کاهش وزن و لاغری است!
  3. به عنوان آخرین نکته، ما به شما توصیه می‌کنیم که قبل از خوردن صبحانه و به صورت ناشتا، کمی آب ولرم بنوشید! انجام اینکار باعث می‌شود تا متابولیسم شما به خوبی به جریان بیافتد و برای چربی‌سوزی بسیار مناسب است.

صبحانه رژیمی بدنسازی

در نهایت، اگر تمایل دارید تا اطلاعات بیشتری را درباره انواع صبحانه رژیمی بدنسازی بدست آورید و یا رسپی‌های مختلفی را بیاموزید که به کاهش یا افزایش وزن شما کمک می‌کنند؛ بهتر است دیگر مقالات منتشر شده در وبسایت بارادلند را مطالعه فرمائید و آن‌ها را دنبال کنید! ما در وبسایت بارادلند، انواع رسپی‌های وگان، کتوژنیک و بدون گلوتن را آموزش می‌دهیم. همچنین، شما می‌توانید جهت خرید محصولات رژیمی، خرید تغذیه ورزشی و یا خرید صبحانه رژیمی، به صفحه فروشگاه بارادلند سر بزنید و ثبت سفارش نمائید!

جمع‌بندی مقاله صبحانه رژیمی بدنسازی

ما در این مقاله، به بررسی کلی در رابطه با صبحانه رژیمی بدنسازی مناسب و مفید پرداختیم و نکاتی را در این باره برای شما شرح دادیم. یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید درباره صبحانه رژیمی بدنسازی به خاطر داشته باشید، این است که؛ در این وعده غذایی باید تمامی مواد مغذی و مواد معدنی وجود داشته باشند تا نیاز روزانه بدن شما به این مواد مفید تامین گردد. از طرف دیگر، بهتر است از خوردن شکر، مواد غذایی دارای قند مصنوعی و نان سفید به عنوان صبحانه پرهیز کنید. شما می‌توانید نان‌های چند غله‌ای و نان گندم کامل یا جو را جایگزین آن‌ها کنید، تخم‌مرغ بخورید و منابع پروتئینی را مصرف کنید، نوشیدنی‌های سبز، چای سبز، آب کرفس و آبلیمو بخورید و از فیبر و سبزیجات استفاده کنید. علاوه بر این موارد، خوردن صبحانه به صورت مستمر و سر یک ساعت به خصوص، به شما کمک می‌کند تا متابولیسم بدن خود را هر چه بیشتر افزایش دهید و روند چربی‌سوزی را تسریع کنید تا بتوانید زودتر به اندام مورد نظرتان دست پیدا کنید!

دسته‌بندی رژیم و تغذیه فودبلاگ
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت